Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ J 9 6 ♥ A Q 9 8 7 4 ♦ 8 3 ♣ K 8 |
|
♠ A 8 4 3 ♥ K 2 ♦ K 10 9 ♣ Q J 10 3 |
♠ K Q 7 5 ♥ J ♦ 7 6 4 2 ♣ A 9 7 4 |
|
♠ 10 2 ♥ 10 6 5 3 ♦ A Q J 5 ♣ 6 5 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
2♥1 |
ktr.2 |
4♥3 |
pas |
pas |
ktr.4 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1partner jest po pasie, szczególnie dlatego warto wywrzeć maksymalną presję na przeciwników i skoczyć na 2♥
2kontra negatywna
310 atutów na linii, a założenia korzystne
4kontra negatywna
Podchodząc do problemu bardziej naukowo, S może w drugim okrążeniu skoczyć na 4♦, w zasadzie o konwencję kolor plus fit (choć teoretycznie ma na nią za mało kart w kolorach czerwonych i zbyt równy układ), ale przede wszystkim po to, aby pokazać partnerowi wist. Proszę zwrócić uwagę, iż gdyby ♦K znajdował się w ręce E, wist w ten kolor położyłby 4♠(W) bez dwóch (karo do waleta, kier do ręki partnera, karo do damy, ♦A i karo, promujące lewę atutową w ręce e-N-a).
Najczęściej ostatecznym kontraktem staną się 4♠(W). Przy aktualnym rozkładzie kart nawet po ataku karowym obrońcy wezmą jednak tylko dwa kara i kiera. Rozgrywający wyatutuje, zaimpasuje ♣K i bez trudu skompletuje wymagane 10 wziątek. W protokole rozdania pojawi się wiele odzwierciedlających ten fakt zapisów w wysokości 620 dla WE. Przeciwnicy mogliby wprawdzie obronić się za 500 – na 5♥ z kontrą bez trzech – obie ich ręce są jednak zrównoważone (brak singla), przeto żaden z nich na taki krok się raczej nie zdecyduje.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS) z kontrą, 8 lew; 500 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 10 (WE);
BA – 6 (WE).