Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 8 Rozd. W, po partii: - |
♠ Q96432 ♥ A6 ♦ Q3 ♣ A95 |
|
♠ AJ75 ♥ Q ♦ AK942 ♣ J73 |
♠ ♥ K943 ♦ JT865 ♣ Q642 |
|
♠ KT8 ♥ JT8752 ♦ 7 ♣ KT8 |
W |
N |
E |
S |
1♦ |
1♠ |
ktr.1 |
2♠2 |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
3♠3 |
4♦4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 (zasadniczo) kontra sputnik
2 powiedzmy, że jest to pełnobilansowe pojedyncze podniesienie z fitem pikowym
3 z sześcioma pikami N musi się przepchnąć na 3♠, mimo że – tak jak w rozdaniu poprzednim – ma układ zrównoważony, bez bocznego singletona
4 oczywiście w tym rozdaniu przepych graczaE na 4♦ także jest absolutnie obowiązkowy
Rozdanie nieco podobne do poprzedniego. Gracze NS będą w nim walczyć do wysokości 3♠. I gdyby pozwolono im ten kontrakt rozgrywać, łatwo by go zrealizowali. Rozgrywający oddałby karo, kiera oraz dwie wziątki atutowe; tego ostatniego nie uniknąłby także z tego powodu, iż zostałby skrócony drugą rundą kar na stole, nie zdołałby więc wyimpasować obrońcy W ♠W. Nie oddałby natomiast lewy treflowej, jako że potencjalnej przegrywającej tego koloru z ręki pozbyłby się na wyrobione kiery dziadka. A broniący nie mogliby wcześniej otworzyć trefli i wyrobić sobie w nich ściągalnej wziątki, w rozdaniu jest to bowiem tzw. kolor zamrożony, a to znaczy, że strona, która zagra weń jako pierwsza, traci (w nim) lewę. W każdym razie 3♠(N) zostałyby łatwo wygrane.
Nie będą jednak na ogół grane, po naturalnym otwarciu partnera 1♦ słaby, ale układowy gracz E – z potężnym fitem karowym i renonsem w pikach – na pewno przepchnie się bowiem na 4♦. A niektórzy posiadacze tej karty może nawet spróbują 5♦. Przeciwko karowej grze W gracz N zaatakuje najprawdopodobniej w pika, ale nic na tym wiście nie straci. I tak bowiem – wcześniej czy później – rozgrywajacy będzie musiał oddać ♥A oraz ♣A K (jednego trefla z ręki pozbędzie się na wyrobionego ♥K na stole).
Najpopularniejszym wpisem w turniejowych protokołach tego rozdania będzie zatem 130 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♥(N!) z kontrą, 9 lew albo 4♠(NS) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 9 (N!);
♠ – 9 (NS);
BA – 6 (NS,WE!).