Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
A743
T8754
8753
 
K962
QJ
KQ6
8765
rozd. 15 T
K2
4
AKQJT9432
  QJ85
A963
AJT92
 

W

N

E

S

1

pas

1

3BA (!)

pas (?)

pas

pas

pas

 

Jeśli E zaryzykuje „praktyczne” 3BA, a S tchórzliwie po nich spasuje, rozgrywający zrobi co najmniej swoje. A może nawet – po wiście czerwoną blotką – weźmie nadróbkę. Generalnie, obrońcy mają tu do odebrania dwie lewy pikowe oraz dwa czerwone asy.

Oczywiście gracz S nie powinien się jednak niczego bać…

W

N

E

S

1

pas

1

3BA (!)

41 (!)

pas

pas

5

ktr.

pas

pas

pas

 

 

S ma atrakcyjny układ 5440, w tym bardzo dobry fit w kolorze partnera. Powinien też łatwo zorientować się, że gracz E zalicytował 3BA w oparciu o pełnego longera treflowego, ewentualna kierowa gra strony NS będzie się zatem toczyła na pełnym wyłączeniu w treflach. W toku licytacji jednostronnej – bądź mniej burzliwej dwustronnej – otwierający dałby rebid 3, teraz jest więc jest w pełni upoważniony do tego, aby uzgodnić kiery szczebel wyżej.

Istotnie, 4(NS) są tu jak najbardziej do zrealizowania, nawet wówczas, gdy E nie wyjdzie przeciwko tej grze w trefla – pod podwójny renons. Powiedzmy, że pierwszy wist nastąpi w singlową 4. Rozgrywający zabije na stole asem (acz może również lewę tę przepuścić) i zagra A. Załóżmy, że w lewie tej E odblokuje się K, wówczas e-N-owi nie będzie wolno kontynuować kierem, w zamian musi zagrać D na impas. Powiedzmy, że W położy na nią króla – rozgrywający pobije w ręce A. I dopiero teraz odejdzie kierem. Po utrzymaniu się D W ściągnie K D, po czym będzie musiał wyjść w pika – spod dziewiątki, albo w końcu w trefla – pod podwójny renons. W tym ostatnim wypadku N zrzuci z ręki pika i dokona przebitki na stole. A potem jeszcze jednego – potencjalnie przegrywającego – pika z ręki pozbędzie się na piąte karo dziadka.

Są też oczywiście liczne inne warianty ewentualnego przebiegu rozgrywki i obrony, po licytacji, jaka będzie miała miejsce, gra będzie się jednak toczyć w dużym stopniu w widne karty, przeto N nie powinien mieć większych problemów z realizacją końcówki. Zwłaszcza że często dostanie pierwszy wist w A (którego na przykład przebije w dziadku, a z ręki wyrzuci pika) czy też E nie odblokuje się do A królem. Zostanie wtedy na ten ostatni honor wpuszczony, odejdzie więc pikiem. Po impasie w tym kolorze rozgrywający wpuści z kolei W na mariasza karowego…

Do gry 4 nie będzie jednak dochodziło często, prawie zawsze zawodnik E przelicytuje ją bowiem 5.S nie będzie się raczej palił do ewentualnych 5, przeto te 5 skontruje, a jego partner – taką przynajmniej żywię nadzieję – posłusznie kontrę tę odpasuje. Choćby dlatego, że także z jego strony patrząc, ewentualne zrealizowanie kontraktu 5 nie będzie różową perspektywą. Rozgrywajacy będzie musiał oddać trzy asy, polegnie zatem bez jednej, za 200. I taki właśnie, jak sądzę – 200 dla NS – będzie najpopularniejszy wpis w turniejowym protokole tego rozdania.

Minimaks teoretyczny: 4BA(WE) z kontrą, 9 lew albo 5(WE) z kontrą, 10 lew; 100dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 10 (NS);

– 10 (NS);

– 9 (NS);

BA – 9 (WE).