Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ QJ9752 ♥ 62 ♦ Q7 ♣ K65 |
|
♠ AT8 ♥ 98 ♦ K643 ♣ JT93 |
♠ 43 ♥ KQ7543 ♦ AT9 ♣ Q8 |
|
♠ K6 ♥ AJT ♦ J852 ♣ A742 |
W |
N |
E |
S |
– |
− |
1♥ |
pas1 |
1BA2 |
pas3 |
2♥ |
pas4 |
pas |
2♠5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 nie ma choćby trzech pików na wywoławczą kontrę
2 półforsujące
3 wejście 2♠ powinno przyrzekać lepszą kartę, z aktualną N musi zatem poczekać
4 niestety, pików nie przybyło
5 teraz jednak wznowienie 2♠ to krok absolutnie obowiązkowy!
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
− |
1♥ |
pas1 |
1BA2 |
pas3 |
2♥ |
pas4 |
pas |
2♠5 |
pas |
pas |
3 ♥6 |
pas |
pas |
ktr.7 |
pas |
pas |
pas |
|
1 nie ma choćby trzech pików na wywoławczą kontrę
2 półforsujące
3 wejście 2♠ powinno przyrzekać lepszą kartę, z aktualną N musi zatem poczekać
4 niestety, pików nie przybyło
5 teraz jednak wznowienie 2♠ to krok absolutnie obowiązkowy!
6 będąc przed partią, W może jeszcze podjąć dalszą walkę
7 zostanie jednak wówczas przez e-S-a karnie skontrowany
Na zdecydowanej większości stołów ostatecznym kontraktem staną się 2♠(N) i E zawistuje przeciwko nim w ♥K. Jeżeli rozgrywający zabije pierwszą lewę asem i zagra w atu, to W pobije asem pierwszą albo drugą rundę pików i powtórzy kierem – do damy w ręce partnera. Ten zaś zagra następnie trzeci raz w kiery i W lewę tę przebije. Wprawdzie rozgrywający nadbije w ręce, ale jego druga wziątka kierowa zostanie zniszczona, będzie więc jeszcze musiał oddać dwa kara oraz trefla (w kara będzie musiał grać sam, przeto przy aktualnym rozkładzie tego koloru nie uda mu się wyrobić w nim wziątki, na którą mógłby się pozbyć z ręki przegrywającego trefla). Zrobi zatem jedynie swoje.
Dużo lepiej będzie więc w pierwszej lewie ♥K przepuścić. Aby grę położyć, E będzie musiał wyjść w drugiej lewie w trefla. Rozgrywający zabije ♣K w ręce i zagra w atu – blotką do króla na stole. I teraz z kolei gracz W nie będzie mógł zabić go asem. Gdyby bowiem tak zagrał, przeciwnik miałby pikiem komunikację do ręki – aby do końca zaatutować, a następnie zaimpasować kiery waletem w dziadku i na ♥A pozbyć się z ręki kara albo trefla. Zrobiłby wówczas cenną nadróbkę.
Kiedy zaś ♠K zostanie przepuszczony, a N powtórzy ze stołu atutem, prawy obrońca będzie musiał wskoczyć ♠A i – najlepiej – powtórzyć treflem. Rozgrywajacy zabije tę lewę ♣A na stole, nie uniknie jednak oddania jeszcze dwóch kar i trefla. Zrobi zatem tylko swoje.
Kontrakt 3♥(E), nawet z kontrą, okaże się opłacalną obroną wartego 110 punktów kontraktu przeciwników 2♠. Rozgrywający odda dwa kiery, pika i dwa trefle (z potencjalnie przegrywającym karem ucieknie, wyrzuci je bowiem na wyrobione trefle dziadka), wpadnie zatem bez jednej, jedynie za 100 punktów.
Najczęstszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania będą jednak rzecz jasna 110 i 140 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE) z kontrą, 8 lew; 100 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS, WE!);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 8 (NS).