Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
QJ9752
62
Q7
K65
 
AT8
98
K643
JT93
rozd. 14 43
KQ7543
AT9
Q8
  K6
AJT
J852
A742
 

W

N

E

S

1

pas1

1BA2

pas3

2

pas4

pas

25

pas

pas

pas

 

 

 

1 nie ma choćby trzech pików na wywoławczą kontrę

2 półforsujące

3 wejście 2 powinno przyrzekać lepszą kartę, z aktualną N musi zatem poczekać

4 niestety, pików nie przybyło

5 teraz jednak wznowienie 2 to krok absolutnie obowiązkowy!

albo:

W

N

E

S

1

pas1

1BA2

pas3

2

pas4

pas

25

pas

pas

3 6

pas

pas

ktr.7

pas

pas

pas

 

1 nie ma choćby trzech pików na wywoławczą kontrę

2 półforsujące

3 wejście 2 powinno przyrzekać lepszą kartę, z aktualną N musi zatem poczekać

4 niestety, pików nie przybyło

5 teraz jednak wznowienie 2 to krok absolutnie obowiązkowy!

6 będąc przed partią, W może jeszcze podjąć dalszą walkę

7 zostanie jednak wówczas przez e-S-a karnie skontrowany

Na zdecydowanej większości stołów ostatecznym kontraktem staną się 2(N) i E zawistuje przeciwko nim w K. Jeżeli rozgrywający zabije pierwszą lewę asem i zagra w atu, to W pobije asem pierwszą albo drugą rundę pików i powtórzy kierem – do damy w ręce partnera. Ten zaś zagra następnie trzeci raz w kiery i W lewę tę przebije. Wprawdzie rozgrywający nadbije w ręce, ale jego druga wziątka kierowa zostanie zniszczona, będzie więc jeszcze musiał oddać dwa kara oraz trefla (w kara będzie musiał grać sam, przeto przy aktualnym rozkładzie tego koloru nie uda mu się wyrobić w nim wziątki, na którą mógłby się pozbyć z ręki przegrywającego trefla). Zrobi zatem jedynie swoje.

Dużo lepiej będzie więc w pierwszej lewie K przepuścić. Aby grę położyć, E będzie musiał wyjść w drugiej lewie w trefla. Rozgrywający zabije K w ręce i zagra w atu – blotką do króla na stole. I teraz z kolei gracz W nie będzie mógł zabić go asem. Gdyby bowiem tak zagrał, przeciwnik miałby pikiem komunikację do ręki – aby do końca zaatutować, a następnie zaimpasować kiery waletem w dziadku i na A pozbyć się z ręki kara albo trefla. Zrobiłby wówczas cenną nadróbkę.

Kiedy zaś K zostanie przepuszczony, a N powtórzy ze stołu atutem, prawy obrońca będzie musiał wskoczyć A i – najlepiej – powtórzyć treflem. Rozgrywajacy zabije tę lewę A na stole, nie uniknie jednak oddania jeszcze dwóch kar i trefla. Zrobi zatem tylko swoje.

Kontrakt 3(E), nawet z kontrą, okaże się opłacalną obroną wartego 110 punktów kontraktu przeciwników 2. Rozgrywający odda dwa kiery, pika i dwa trefle (z potencjalnie przegrywającym karem ucieknie, wyrzuci je bowiem na wyrobione trefle dziadka), wpadnie zatem bez jednej, jedynie za 100 punktów.

Najczęstszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania będą jednak rzecz jasna 110 i 140 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 3(WE) z kontrą, 8 lew; 100 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6 (NS, WE!);

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 8 (NS);

BA – 8 (NS).