Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
KQT942
Q4
A54
J8
 
J83
AJ
Q7
AKQT54
rozd. 7 5
9863
KJ962
973
  A76
KT752
T83
62
 

W

N

E

S

pas

1

1

pas

2

31

32

pas

pas

pas

 

 

 

1 naturalne, zasadniczo 6+, we Wspólnym Języku odpowiedź ta przyrzeka też (15)16+ PC

2 N wie, że wraz z partnerem mają co najmniej dziewięć pików, przepycha się więc na 3, w oparciu o tzw. prawo lew łącznych takie działanie prawie zawsze będzie właściwe

W

N

E

S

pas

1

1

pas

2

31

32

43 (!)

pas

pas

pas

 

 

1 naturalne, zasadniczo 6+, we Wspólnym Języku odpowiedź ta przyrzeka też (15)16+ PC

2 N wie, że wraz z partnerem mają co najmniej dziewięć pików, przepycha się więc na 3, w oparciu o tzw. prawo lew łącznych takie działanie prawie zawsze będzie właściwe

3 E nie jest pewny obecności na swojej linii dziesięciu trefli (znów to prawo!), i tak jednak przepchnięcie się na 4 wygląda z jego pozycji na krok wielce atrakcyjny: albo bowiem te 4 zostaną zrealizowane (i wtedy nieważne będzie, czy przeciwnikom 3 wychodziły, czy też leżeliby oni na nie bez jednej, oczywiście nikt by tego kontraktu nie skontrował), albo zakończą się wpadką bez jednej i szczęśliwie nie zostaną skontrowane, podczas gdy na linii przeciwnej 3 wychodziły

Batalia częściówkowa piki przeciwko treflom – i kolejny raz starsze piki wcale nie muszą wyjść z niej zwycięsko. Prawie każda para NS przepchnie się na 3 i na wielu stołach licytacja na tym wygaśnie. E zawistuje w trefla, a jego partner odbierze dwie lewy w tym kolorze i wyjdzie D. Rozgrywający powinien lewę tę przepuścić, aby przerwać stronie WE łączność tym kolorem. Kontynuacja karowa zostanie już jednak zabita przez N asem w ręce, następnie zaś gracz ten ściągnie K i wyjdzie z ręki D. W zabije ją asem i odejdzie bezpiecznie 8. Rozgrywający utrzyma się wówczas 10 w ręce, potem zaś zagra kiera do króla – z zamiarem przebicia w ręce następnego kiera. Nie będzie to jednak konieczne, od W zleci bowiem W, gracz N ściągnie zatem A, a potem dobrą 10, na którą pozbędzie się z ręki potencjalnie przegrywającego kara. Łącznie weźmie sześć pików, A oraz dwa kiery – stąd 3(N), lew dziewięć, czyli swoje, warte 140 punktów.

Niektórzy zawodnicy E – ze swoją układową ręką – przelicytują jednak bez wętpienia 3 e-N-a 4. Będzie to krok jak najbardziej racjonalny, dzięki któremu będzie można zyskać na kilka sposobów. W rzeczywistości te 4 E obiegną z pasami i gracz N zaatakuje przeciwko tej grze K. Utrzyma się nim, albo jego partner przejmie tę lewę A, tak czy owak – w następnej broniący będą musieli koniecznie otworzyć kiery; inaczej rozgrywający skompletuje jedenaście wziątek. Powiedzmy, że to N wyjdzie w drugiej lewie D, rozgrywajacy pobiją więc w ręce asem, po czym najprawdopodobniej przebije w dziadku dwa piki, komunikując się z ręką kolorem atutowym. A następnie zagra ze stołu w karo. N zabije A pierwszą albo drugą rundę kar asem i powtórzy kierem – broniący odbiorą wówczas swoją wziątkę w tym kolorze. W odda więc łącznie po jednej lewie w każdym z kolorów bocznych – stąd 4(W), lew dziesięć, czyli swoje, warte 130 punktów.

Takie właśnie – 140 dla NS i 130 dla WE – będą dwa najpopularniejsze zapisy w protokołach tego rozdania.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew albo 4(WE), 10 lew; 130 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 10 (WE);

– 6 (NS);

– 9 (NS);

BA – 6 (NS,WE!).