Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 11; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ 6543 ♥ 9654 ♦ A95 ♣ A4 |
|
♠ T ♥ AKJ73 ♦ K862 ♣ J93 |
♠ AJ872 ♥ Q82 ♦ QJ4 ♣ Q5 |
|
♠ KQ9 ♥ T ♦ T73 ♣ KT8762 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♦ |
pas |
4♥1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 nieco naciągane, miltony gracza E są bowiem marniutkie
Mimo to większość duetów WE grających w lutowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013 zapowie w tym rozdaniu końcówki w uzgodnione kiery. Wprawdzie atuty są rozłożone 4–1, ale ponadto rozkład jest dla strony WE korzystny: kara dzielą się 3–3, spada trzeci mariasz pikowy, a ♣10 leży pod impasem. Kontrakty będą zatem realizowane, choć od czasu do czasu rozgrywający może zostać poddany trudnej próbie.
Powiedzmy, że przeciwko 4♥(W) N zawistuje w blotkę pikową. Rozgrywający zabije pierwszą lewę ♠A na stole i zagra stamtąd w trefla – do dziewiątki w ręce, aby wyrobić sobie w tym kolorze wziątkę albo przygotować przebitkę jego trzeciej rundy w dziadku. N zabije ♣A i powtórzy pikiem. Rozgrywający będzie musiał przebić w ręce, po czym ponowi stamtąd małym treflem. S weźmie tę lewę ♣K i wyjdzie ♥10. Trzeba ją będzie koniecznie pobić w ręce asem (lub inną figurą), po czym – powiedzmy – rozgrywajacy w dosyć naturalny sposób ściągnie również ♥K (choć racjonalne, mimo że grożące przebitką w tym kolorze, byłoby zagranie przedtem w kara). Teraz już koniecznie trzeba będzie zagrać w kara. N dwukrotnie przepuści asem, przeto rozgrywający weźmie te lewy na dziadkowe ♦D i ♦W. W tym momencie sytuacja będzie wyglądała następująco:
|
♠ 6 4 ♥ 9 6 ♦ A ♣ – |
|
♠ – ♥ W 7 ♦ K 8 ♣ W |
|
♠ W 8 2 ♥ D ♦ 4 ♣ – |
|
♠ K ♥ – ♦ 10 ♣ 10 8 7 |
|
GraczowiW nie będzie wolno zagrać trzeci raz w kara! – N wziąłby bowiem tę lewę i zagrał w kiera – do damy w dziadku, musiałby więc dostać jeszcze kładącą kontrakt wziątkę na swoją blotkę atu. W zamian rozgrywający powinien przebić w ręce pika, tym bardziej że z przebiegu pierwszych dwóch lew tego koloru powinien już znać jego rozkład. Rzeczywiście, od e-S-a zleci wówczas ♠K, a W dokona w ręce przebitki ♥7. Następnie musi zostać zagrany dobry ♣W – N przebije go, a rozgrywajacy nadbije na stole damą atu. Teraz będzie można wykorzystać dobrego ♠W i kontynuować kolejnym pikiem albo karem – dziesiątą lewę weźmie walet atu w ręce rozgrywającego.
Nie wszyscy rozgrywający napotkają jednak tak testującą ich obronę (bardzo podobnie do opisanej wyżej potoczy się jednak rozgrywka po wiście atu, a potem zagraniu przez broniących w piki), tuszę zatem, że większość końcówek kierowych zostanie zrealizowana, w protokołach rozdania pojawi się więc wiele wpisów w wysokości 420 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew; 420 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 8 (WE).