KMP 10/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 30.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ K J 6 3 ♥ Q J 9 ♦ A 8 3 ♣ J 9 3 |
|
♠ 10 9 7 ♥ 10 7 ♦ Q 10 9 6 4 ♣ 10 6 4 |
♠ 5 2 ♥ K 6 5 4 ♦ K J ♣ A Q 7 5 2 |
|
♠ A Q 8 4 ♥ A 8 3 2 ♦ 7 5 2 ♣ K 8 |
W tym rozdaniu gracze E będą otwierać 2♣ (Wspólny Język) bądź 1♣ (Strefa). S ma niemalże modelową kartę na kontrę, zarówno na wysokości jednego, jak i dwóch. Po kontrze na 2♣ W spasuje, a N? Ma dość na przesądzenie końcówki, ale skok w 4♠ byłby niezbyt estetyczny i przedwczesny. Należy zacząć od 3♣, nie raz przy braku 4 pików w ręce partnera lepsza może być końcówka bezatutowa. Po 3♣ S pokaże czwórkę kierów, N pików, a S podniesie do końcówki.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | ktr. | ||
pas | 3♣ | pas | 3♥ |
pas | 3♠ | pas | 4♠ |
pas… |
Tam, gdzie E otworzy 1♣, S także skontruje, W spasuje, a N zalicytuje 1♠ – ta odzywka w polskim standardzie (gdzie po kontrze na otwarcie 1♣ stosujemy negatywne 1♦) wskazuje siłę 7+PC, kolor 4+ i forsuje na jedno okrążenie. S podniesie piki do wysokości dwóch, a N zalicytuje pewnie końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | ktr. | ||
pas | 1♠ | pas | 2♠ |
pas | 4♠ | pas… |
Nawet jeżeli N zaproponowałby końcówkę w bez atu, to S przeniesie na 4♠:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | ktr. | ||
pas | 1♠ | pas | 2♠ |
pas | 3BA | pas | 4♠ |
pas… |
Na ten kontrakt E nie ma łatwego wistu… Pewnie gracze E będą wychodzić w atu. Rozgrywający w którymś momencie zagra z ręki damę kier i jeżeli E powstrzyma się od pobicia królem, to nadróbka będzie zależna od trafienia tej palcówki.