KMP 10/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 28.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ 10 7 6 ♥ K 7 ♦ 6 5 2 ♣ Q 10 8 6 3 |
|
♠ A K 9 3 ♥ Q 8 6 3 ♦ A K Q 7 ♣ J |
♠ Q J 5 4 ♥ A 9 4 ♦ 9 8 4 ♣ 5 4 2 |
|
♠ 8 2 ♥ J 10 5 2 ♦ J 10 3 ♣ A K 9 7 |
W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1♣ (Wspólny Język) bądź 1♦ (Strefa). Po pasie N E odpowie 1♠, a S spasuje. W Strefie W zalicytuje Splinter 4♦, E da cue bid 4♥, a W powinien się wycofać w 4♠, pokazując minimum otwarcia i na tym licytacja powinna zgasnąć.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♠ | pas |
4♣ | pas | 4♥ | pas |
4♠ | pas… |
We Wspólnym Języku W po 1♠ gracza E może dać Splintera, a może też zacząć od odwrotki. Jeżeli teraz E odpowie „słaby na czwórce” można darować sobie próby szlemikowe, przy zrównoważonej ręce E trudno skonstruować 8 PC dające dobrego szlemika, dopiero ♥AK i ♠D go dają. Można ewentualnie sprawdzić „po drodze” czy E nie ma przypadkiem układu 4♠-5♦, gdzie szlemik będzie wyglądał zupełnie inaczej i po informacji o układzie zrównoważonym ręki E wycofać się w końcówkę pikową:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♠ | pas |
2♦* | pas | 2♥* | pas |
2♠* | pas | 2BA | pas |
4♠ | pas… |
2♦ – odwrotka;
2♥ – 7-9 PC z 4 pikami;
2♠ – uzgodnienie pików.
Na ten kontrakt S wyjdzie pewnie w asa trefl, a potem będzie łączył atu. Rozgrywający nie ma za bardzo komunikacji aby przebić dwa trefle i wyatutować i wzięcie nadróbki będzie pewnie zależało od trafienia drugiego króla kier i podejrzewam, że w protokole nadróbka na 4♠ da bardzo dobry zapis.