Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 10/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 23.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
K 9
J 10 8 5 3
A K 7 2
A J
 
8 7 6 2
9 7 4
6 3
10 8 6 2
rozd. 23 J 10 5
A 6 2
Q J
K 7 5 4 3
  A Q 4 3
K Q
10 9 8 5 4
Q 9
 

W tym rozdaniu gracze S będą otwierać 1, po pasie W N odpowie 1. Z kartą E też chyba wszyscy spasują, S zgłosi piki. Teraz N sforsuje do dogranej, jak w rozd. 19, przez sztuczny forsing do dogranej 2 w konwencji „Podwójny Magister” lub przez czwarty kolor. Po 2 S zalicytuje 2 – ponieważ w polskim stylu z układem 6-5 otwieramy 1, to taka sekwencja oznacza brak zatrzymania trefl bez trzech kierów i bez wydłużenia karo. N pokaże fit karowy przez 3, a zalicytuje 3 – niezły dubel - na razie z pozycji S cała licytacja toczy się w poszukiwaniu najlepszej końcówki. N przez 4 powie coś w stylu „gramy w kara i jestem zainteresowany szlemikiem” – gdyby chciał grać tylko końcówkę, zalicytowałby 5. S da cue bid 4, a N zapyta pewnie o wartości i po informacji o jednej zalicytuje szlemika w karo.

W N E S
      1
pas 1 pas 1
pas 2* pas 2
pas 3 pas 3
pas 4 pas 4
pas 4BA pas 5
pas 6 pas…  

2 – sztuczny forsing do dogranej.

Tam, gdzie NS nie grają konwencją „Podwójny Magister”, N zalicytuje czwarty kolor 2. S zalicytuje teraz 2, które oznacza zwykle minimum, brak trzech kierów i raczej brak zatrzymania trefl. Teraz N zalicytuje 3 – forsujące do dogranej uzgodnienie koloru, S przez 3 wskaże niezłego dubla i dalsza licytacja potoczy się pewnie jak wyżej.
Po takiej licytacji w zasadzie jest wysterowany atak treflowy. Rozgrywający pewnie pobije asem i zagra asa karo. Gdy spadnie walet, wyznawcy zasady ograniczonego wyboru zagrają trzy razy w piki, pozbywając się ze stołu trefla, po czym zagrają na impas karo, przegrywając szlemika. Optymiści, wierzący w równe podziały, zagrają kara z góry i wygrają szlemika.