KMP 10/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 10 6 3 ♥ K J 10 9 6 5 3 ♦ 3 2 ♣ J |
|
♠ A 8 4 2 ♥ Q ♦ A K J 10 ♣ 10 8 4 2 |
♠ J 5 ♥ A 8 7 ♦ 8 7 6 5 ♣ A Q 6 5 |
|
♠ K Q 9 7 ♥ 4 2 ♦ Q 9 4 ♣ K 9 7 3 |
W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1♦, N najczęściej skoczy w 3♥ (założenia korzystne, siedmiokart) i E zalicytuje 3BA – jest to odzywka lekko naciągnięta, brakuje ze 2 PC, ale mamy fit karo i nie widać sensownej alternatywy – 4♦ też nie musi być rewelacyjnym kontraktem, a trzeci as kier często da szanse na rozcięcie rąk obrońcom. Na tym licytacja zgaśnie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | 3♥ | 3BA | pas… |
S wyjdzie ♥2. Dama ze stołu zostanie pobita królem a E przepuści. Jeżeli teraz N, widząc beznadziejność kontynuacji kierów (♥2 ewidentnie z dubla bądź singla) zagra w piki, kontrakt zostanie wygrany, jeżeli rozgrywający zagra na zablokowanie pików – po odejściu N w ♠6, S podłoży ♠9 a rozgrywający zabije od razu lub drugą lewę pikową. Wtedy po dojściu królem trefl obrona będzie mogła odebrać tylko jeszcze jednego pika a udany impas karo w połączeniu z treflami da 9 lew. Są tu co prawda kłopoty komunikacyjne i po takim początku S może skomplikować rozgrywkę, jeżeli przepuści damę trefl. Rozgrywający, który połaszczy się teraz na spadnięcie ♣KW może przegrać, o ile nie rozczyta w pełni rozkładów.
Tam, gdzie N zalicytuje mniej energicznie, WE mogą wyhamować w 3♦, na które bierze się 10 lew.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | 2♥ | 3♦* | pas |
pas | pas… |
3♦ jest lekkim niedolicytowaniem, ale po skoku w 2♥ nie ma dostępnej odzywki inwitującej, a z kartą E przesądzenie końcówki byłoby przesadą. Alternatywą może być jedynie 2BA, po których W dopchnie pewnie 3BA.