KMP na IMPy 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ A J 9 7 3 ♥ K Q 6 ♦ 9 8 7 4 ♣ 7 |
|
♠ K Q 8 4 ♥ 9 8 5 ♦ K 3 2 ♣ J 8 4 |
♠ 5 2 ♥ A J 3 ♦ Q 10 6 ♣ K Q 9 6 3 |
|
♠ 10 6 ♥ 10 7 4 2 ♦ A J 5 ♣ A 10 5 2 |
W tym rozdaniu gracze E będą otwierać 1♣, po pasie S, W odpowie 1♠, a E zalicytuje 1BA. Na tym pewnie licytacja zgaśnie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | ||
1♠ | pas | 1BA | pas… |
S zaatakuje pewnie w kiery (atak treflowy daje szanse na nadróbkę). Rozgrywający zabije pewnie asem podłożoną figurę i zagra króla trefl. S powinien puścić, podobnie jak zagraną w kolejnej lewie blotkę trefl. Do drugiego trefla N zamarkuje pewnie piki zrzuceniem wysokiego kara). Rozgrywający powinien kontynuować wyrabianie trefli. S weźmie dziesiątką (N nie może zrzucić kolejnego kara, więc pewnie pozbędzie się blotki pik). Zagraną przez S ♠10 N powinien przepuścić, a rozgrywający najlepiej zrobi, jak zagra teraz kiera. N wskoczy figurą i zagra dalej w kiera, wyrabiając partnerowi blotkę kier. W ten sposób obrona ma już gotowe 7 lew.