KMP na IMPy 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 15.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ Q ♥ 9 6 4 ♦ 10 9 8 7 4 2 ♣ 9 5 4 |
|
♠ 7 6 ♥ A J 2 ♦ Q 6 3 ♣ A K J 10 8 |
♠ 10 9 5 3 ♥ K 10 8 7 5 ♦ A J ♣ 7 3 |
|
♠ A K J 8 4 2 ♥ Q 3 ♦ K 5 ♣ Q 6 2 |
Tutaj gracze S będą otwierać 1♠ i W stanie przed problemem wyboru odzywki. W rachubę wchodzą 2♣ i kontra (normalna wywoławcza). Jakość trefli, mimo układu 5332, przemawia za wejściem tym kolorem, zwłaszcza, że jeżeli do wchodzącego wróci 2♠, to ma kartę na w miarę estetyczną kontrę w drugim okrążeniu. Po 2♣ N spasuje, E pewnie zalicytuje 2♥ (w polskim stylu nowy kolor na wysokości dwóch nie forsuje), S zmieści się pewnie jeszcze 2♠, a W ma na 4♥. Na tym licytacja pewnie zgaśnie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | |||
2♣ | pas | 2♥ | 2♠ |
4♥ | pas… |
S wyjdzie asem pik, po czym pewnie ściągnie jeszcze króla i zagra blotkę pik. Rozgrywający powinien przebić waletem atu, i gdy ten się utrzyma, położenie damy kier w zasadzie zostanie zdradzone. Jak należy rozgrywać dalej? Król karo jest na pewno za impasem i w zasadzie nie widać innej opcji, niż impas damy trefl. Po ściągnięciu asa i króla kier, gdy spadnie dama, należy ściągnąć jeszcze dziesiątkę atu i zaimpasować damę trefl – nawet jeżeli N weźmie, to i tak nie ma pika…
Tam, gdzie W zdecyduje się na kontrę po otwarciu 1♠, N spasuje, a E powinien skoczyć w inwitujące 3♥, po których gracze S już raczej będą pasować, a W dołoży końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | |||
ktr. | pas | 3♥ | pas |
4♥ | pas… |
Do sukcesu prowadzi też, po zagraniu w trzeciej lewie blotki pik, zrzucenie ze stołu kara z nadzieją, że przebitka nastąpi od trzech atutów i potem zagra się kiery z góry, ale to wydaje się rozgrywką na mniejszą szansę, zwłaszcza, że po zagraniu teraz przez N kara trzeba bić asem, grać dwa razy kiery i potem trafiać trefle.