KMP na IMPy 4/2023 - analiza rozdań
Analizy przygotował
Marek Wójcicki
Rozdanie 1.
Rozdanie 1 Rozd. N, po partii: - |
♠ 10 8 7 5 3 ♥ 6 5 3 2 ♦ A 9 ♣ K 4 |
|
♠ A K J ♥ A J 7 ♦ K Q 6 ♣ A 9 7 3 |
♠ Q 6 4 2 ♥ Q 10 9 8 ♦ 7 4 ♣ Q 8 5 |
|
♠ 9 ♥ K 4 ♦ J 10 8 5 3 2 ♣ J 10 6 2 |
W tym rozdaniu na większości stołów po trzech pasach gracze W będą otwierać 1♣, N pewnie zainterweniuje – 1♠ lub kontrą. Po pasie gracza E, S odpowie (po kontrze) 1♦, bądź spasuje po 1♠, a W skoczy w 2BA. Teraz E sprawdzi starsze czwórki przy użyciu Staymana albo Staymana odwrotnego i licytacja zakończy się w 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | |
1♣ | 1♠ | pas | pas |
2BA | pas | 3♣* | pas |
3♦ | pas | 3BA | pas… |
3♣ – Stayman; po interwencji kolorem przez obrońcę i wskazaniu wielkiego bez atu przez otwierającego, można grać takimi samymi ustaleniami, jak po wejściu 2BA po otwarciu 2♠, czyli np. „transferami na okrągło” – wtedy 3♣ jest transferem na kara, a czwórkę kierów pokazujemy licytując transfer na kolor przeciwnika – tutaj byłaby to odzywka 3♥.
Tam, gdzie N spasuje po otwarciu 1♣, na pewno w akcji będzie Stayman:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | |
1♣ | pas | 1♦ | pas |
2BA | pas | 3♣* | pas |
3♦* | pas | 3BA | pas… |
3♣ – Stayman (bądź Stayman odwrotny, tzw. Puppet Stayman;
3♦ – brak starszej czwórki; po Staymanie odwrotnym, w zależności od stosowanej wersji, taką odpowiedzią jest 3♥ bądź 3BA.
Pewnie znajdą się tacy, którzy na III ręce przed partią otworzą 3♦. Na tych stołach W zalicytuje 3BA i licytacja wygaśnie.
Na 3BA po ataku w piki rozgrywający zagra trefla do damy, a potem odda jeszcze asa karo, biorąc 11 lew.