Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMP 2/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMP 2/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 4.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
9 5
A K Q 8
K J 9
Q 7 4 3
 
J 10
10 6 2
Q 8 5 4 3
A 9 6
rozd. 4 A K 7 4 3 2

10 7 6
K J 8 2
  Q 8 6
J 9 7 5 4 3
A 2
10 5
 

W tym rozdaniu, po pasie gracza W, N będą otwierali 1BA. E zamelduje piki – na większości stołów pewnie za pomocą wejścia 2 – jeden kolor starszy. Teraz kolej na S. Moim zdaniem karta jest za słaba na inwit i wystarczy nieforsujące 2. N, pomimo minimum, pewnie podniesie do trzech z uwagi na rozmiar i jakość fitu. Teraz pewnie część graczy S dołoży końcówkę.

W N E S
pas 1BA 2* 2
pas 3 pas ?

Na kontrakt kierowy W zaatakuje waletem pik, a E, po odebraniu drugiej lewy pikowej, musi zagrać w trefle, aby uniemożliwić wzięcie 10 lew. Na pewno nie wszystkim się to uda – leżąca w stole dama trefl nie zachęca do zagrania spod króla z waletem - i sporo par NS weźmie 10 lew, zwłaszcza na końcówkę, po zaimpasowaniu damy karo (przy kontrakcie 3 takie ryzyko nie jest uzasadnione).

Jeżeli S uzna, że jego karta jest warta inwitu, po 2 może zastosować pożyteczne ustalenie – 3 - transfer na kiery, kolor 5+, co najmniej inwit. Teraz, jeżeli N zalicytuje końcówkę, obłożenie jest łatwiejsze – w stole widoczne będą dwie blotki trefl i z pozycji E jest łatwiej zagrać w ten kolor.

Tam, gdzie E wejdzie naturalnym 2, S może zalicytować albo Lebensohla, jeżeli uzna, że chce grać tylko 3, albo – w zależności od systemu – 3 – transfer na kiery, co najmniej inwit (optymalne ustalenie), albo 3, które chyba powinno forsować na jedno okrążenie.

W N E S
pas 1BA 2 2BA*
pas 3* pas 3*
pas…      

2BA – Lebensohl, w klasycznej wersji albo chęć gry 3 w swój kolor – trefle, kara, albo kiery, albo forsująca do dogranej ręka z czterema kierami;

3 – automat;

3 – słaba karta na 5-6 kierach, chęć gry tylko 3.