KMP na IMP 2/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 14.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ A K J 5 3 2 ♥ J 6 ♦ Q 7 2 ♣ K 3 |
|
♠ 7 6 4 ♥ 8 5 ♦ A 9 5 ♣ A J 7 5 4 |
♠ 10 9 8 ♥ A 10 7 2 ♦ J 8 6 ♣ 10 8 6 |
|
♠ Q ♥ K Q 9 4 3 ♦ K 10 4 3 ♣ Q 9 2 |
W tym rozdaniu po pasie E, gracze S będą otwierać 1♥, W spasuje, a N zalicytuje 1♠. Teraz S zgłosi 2♦, N sforsuje przez czwarty kolor 3♣ lub forsujące 2BA. Po 3♣ S zgłosi 3BA, a po 2BA opisze rękę odzywką 3♣. Po czwartym kolorze i 3BA N pewnie spasuje.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♥ | ||
pas | 1♠ | pas | 2♦ |
pas | 3♣ | pas | 3BA |
pas… |
Na 3BA W wyjdzie w trefle. Rozgrywający postawi króla i pewnie zagra pika do damy i teraz karo do damy. Nawet po takim początku, na piki obrońcy powinni poradzić sobie z zalawintalowaniem dojścia asem kier, co doprowadzi do obłożenia kontraktu. Zresztą pewnie wielu rozgrywających po damie pik zagra kiera do waleta, co doprowadzi do wpadki od razu, bez dwóch.
Po forsującym 2BA i 3♣ N ma szanse odsprzedać się w pełni, licytując 3♠, co w świetle informacji o krótkości w ręce otwierającego musi oznaczać niezły kolor 6-kartowy. Da to szansę graczowi S na wybór lepszej końcówki – podniesienie z singlową damą do 4♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♥ | ||
pas | 1♠ | pas | 2♦ |
pas | 2BA | pas | 3♣ |
pas | 3♠ | pas | 4♠ |
pas… |
Na 4♠ rozgrywający odda praktycznie tylko trzy asy, zwłaszcza po ataku treflowym, gdy dołoży ze stołu dziewiątkę.