KMP na IMP 2/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 11.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ A Q J 5 ♥ A K 7 4 ♦ Q 9 7 ♣ Q 2 |
|
♠ K 6 3 2 ♥ J 10 8 5 3 ♦ 6 5 ♣ 8 3 |
♠ 8 7 ♥ Q 9 6 2 ♦ J 10 8 4 ♣ 10 7 6 |
|
♠ 10 9 4 ♥ ♦ A K 3 2 ♣ A K J 9 5 4 |
Tutaj gracze S będą otwierać 1♣, N odpowie 1♥. Teraz tam, gdzie para NS gra Wspólnym Językiem, S zalicytuje 2♣ – 15+PC, forsujące na jedno okrążenie, kolor 5+, a N powinien zalicytować sztuczny forsing do dogranej 2♦. S ma do wyboru teraz 3♣ bądź 3♦; osobiście sympatyzowałbym z 3♣, gdyż wskazanie koloru 6+ może być kluczowe (tak, jak w tym rozdaniu), a po alternatywnym 3♦ może się już nie udać. Po 3♣ N powinien zalicytować 4♣ – szlemikowe uzgodnienie trefli, S zalicytuje cue bid 4♦, N powinien teraz zapytać o wartości dowie się o komplecie; może teraz zapytać o króle i po odpowiedzi jednym… Albo zalicytować szlema, licząc, że król jest w pikach (wtedy jest 13 lew „liczonych”), albo że szlem będzie na impasie:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas | 1♥ | pas | 2♣ |
pas | 2♦ | pas | 3♣ |
pas | 4♣ | pas | 4♦ |
pas | 4BA | pas | 5♦ |
pas | 5♠ | pas | 6♣ |
pas | 7BA | pas… |
Oczywiście ostrożniejsi poprzestaną na szlemiku.
Kara co prawda dzielą się 4-2, ale przy wychodzącym impasie pikowym bierze się 13 lew.
Tam, gdzie NS grają Strefą, S po odpowiedzi 1♥ ma do dyspozycji albo 3♣ (w nowoczesnej Strefie oznaczające 14-16 PC z dobrym kolorem 6+, po którym można dojść do szlema podobnie jak powyżej), albo rewersowe 2♦ – do tej odzywki brakuje pewnie ze 2 PC, ale układ 6-4 i świetne honory usprawiedliwiają tę odzywkę. Teraz N powinien zalicytować forsujące 2BA, a S pokaże układ 6-4 odzywką 3♣ i dalej może pójść jak wyżej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas | 1♥ | pas | 2♦* |
pas | 2BA | pas | 3♣* |
pas | 4♣ | pas | 4♦ |
pas | 4BA | pas | 5♦ |
pas | 5♠ | pas | 6♣ |
pas | 7BA | pas… |
2♦ – 16+PC, 5+♣ i 4♦;
3♣ – układ 6-4
4♣ – szlemikowe uzgodnienie koloru.