Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 9/2021 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2021 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 23.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
8 5
7 6
K 7 2
K Q 8 7 5 3
 
Q 10 9 4
A K J 5
10 9 8
10 6
rozd. 23 K 7 6 3 2
Q 10 4
4 3
J 4 2
  A J
9 8 3 2
A Q J 6 5
A 9
 

 Karty rozdawał S i z całą pewnością powinien on zdecydować się na otwarcie 1BA. Rozpoczynanie od jednego kara, a potem zgłaszanie rewersu 2 to brydż, z tą lokalizacją honorów, po prostu dziwny.

 Po 1BA e-S-a najskuteczniejszą odpowiedzią e-N-a jest praktyczne 3BA. Mam nadzieję, że większość z zajmujących tę pozycję graczy zdecyduje się na taką właśnie odzywkę.

 Pierwszy wist nastąpi asem kier, do którego E dołoży 4 markując posiadanie damy. Teraz swoją pracę będzie musiał wykonać rozgrywający starając się zafałszować obraz rozdania. Do asa kier powinien on dołożyć ósemkę. Dzięki tej zrzutce dwójka i trójka kier nie będą widoczne i w głowie lewego obrońcy może pojawić się taki obraz rozkładu koloru kierowego: E 432, S D1098. Poddanie się tej iluzji może doprowadzić do tego, że W zmieni atak na pikowy, a wtedy zrealizowany zostanie nielicytowany szlemik. Może również nastąpić zagranie królem kier, które zablokuje ten kolor i obrońcy wezmą w nim tylko trzy lewy.

 Jeśli jednak S doda w pierwszej lewie małą blotkę kier, to W może w drugiej lewie wyjść 5 i rozgrywający wygra tylko swoje, a winą za swój słaby wynik będzie mógł obarczać tylko siebie.

 Wniosek płynący z tego rozdania jest stary jak świat, a właściwie, jak gra w karty – każdy z graczy powinien tak manewrować swoimi kartami, by maksymalnie utrudniać życie swoim przeciwnikom.