Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ 82 ♥ K74 ♦ T876 ♣ K952 |
|
♠ JT764 ♥ 632 ♦ J32 ♣ 87 |
♠ KQ95 ♥ QJ ♦ Q9 ♣ AT643 |
|
♠ A3 ♥ AT985 ♦ AK54 ♣ QJ |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
1♥ |
pas |
2♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♣1 |
2♥ |
pas |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
1 precisionowskie
Niespecjalnie trudna do osiągnięcia końcówka w kiery; w pierwszym okrążeniu S powinien zgłosić swój najlepszy kolor, a nie – w zamyśle objaśniającą – kontrę, jego ♣D W sec mogą bowiem nie okazać się honorami pełnowartościowymi. Gdyby jednak upierał się przy kontrze, dalsza licytacja przebiegłaby następująco:
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
ktr. |
pas |
1BA1 |
pas |
2♥2 |
pas |
3♥3 |
pas |
4♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalne, w zasadzie 7–10 PC, dwa króle to jednak poważne honory, można zatem z tą ręką zalicytować półpozytywnie
2 kontra objaśniająca na kierach, forsing na jedno okrążenie (po minimum półpozytywnej odpowiedzi partnera)
3 fit kierowy, nieforsujące
4 lekka nadwyżka ponad minimum kontry objaśniającej, przede wszystkim w postaci układu 5–4 oraz ładnych, wysokich honorów
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♣1 |
ktr.2 |
pas |
2♦ |
pas |
2♥3 |
pas |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
1 precisionowskie
2 w tym wypadku jeszcze bardziej preferowałbym jednakże naturalne wejście 2♥
3 kontra objaśniająca na kierach
Przeciwko ostatecznym 4♥(S) padnie najprawdopodobniej wist ♠W – i tylko atak w ten kolor bezwzględnie ograniczy rozgrywającego do 10 wziątek. Po takim początku gracz S będzie bowiem musiał oddać ♣A, pika, oraz karo. Z kierami nie będzie miał kłopotów, rozpocznie je bowiem rzecz jasna królem ze stołu.
Po każdym innym ataku rozgrywający wyrobi sobie trefle i na króla tego koloru w dziadku pozbędzie się z ręki potencjalnie przegrywającego pika; zrobi zatem cenną nadróbkę.
W protokole rozdania dominować będą minimaksowe wpisy 420 dla NS, nadróbkowe 450 dla tej strony też się w nim jednak bez wątpienia trafią.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 420dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 11 (NS);
♥ – 10(NS);
♠ – 7(WE);
BA – 8 (NS).