Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 19 Rozd. S, po partii: EW |
♠ Q2 ♥ T632 ♦ AQ76 ♣ QJ8 |
|
♠ AK743 ♥ 8 ♦ J94 ♣ KT95 |
♠ JT6 ♥ AK94 ♦ 53 ♣ 7643 |
|
♠ 985 ♥ QJ75 ♦ KT82 ♣ A2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.1 |
rktr.2 |
3♥3 |
pas |
pas |
ktr.4 |
pas |
pas/3♠5 |
pas |
(pas) |
(pas) |
1 kontra reopen jak najbardziej możliwa, mimo nie najlepszych honorów, szczególnie w aktualnych założeniach
2 rekontra mówi o solidnym podniesieniu do 2♠, być może ta karta jest na takie działanie nieco za słaba
3 S może liczyć na cztery kiery w ręce partnera i zalicytować jednokierunkowe 3♥
4 kontra mocno propozycyjna
5 mimo wszystko otwierający z singlem w kierach i minimalną siłą może odejść na 3♠ – i tak właśnie na ogół postąpi
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.1 |
rktr.2 |
2BA3 |
pas |
3♦4 |
pas |
pas |
3♠5 |
pas |
pas |
pas |
1 kontra reopen jak najbardziej możliwa, mimo nie najlepszych honorów, szczególnie w aktualnych założeniach
2 rekontra mówi o solidnym podniesieniu do 2♠, być może ta karta jest na takie działanie nieco za słaba
3 tzw. scrambling 2BA, sygnalizujące możliwość gry w (co najmniej) dwa kolory, niekoniecznie oba młodsze, jest to najpewniejsza droga do znalezienia najlepszego fitu
4 do koloru partnera
5 w takich okolicznościach W najczęściej przepchnie się na 3♠, sam ma bowiem układ z singlem kierowym, liczy też na krótkość karową w ręce partnera
Oczywiście, W może też na 3♦ spasować, licząc na to, że jest to największa szansa wzięcia zapisu na swoją stronę, choć być może nie najwyższego z możliwych.
Natomiast los pikowej gry zawodnika W zależeć będzie w dużym stopniu od pierwszego wistu i dalszej obrony. Istnieje obrona bezwarunkowo ograniczająca rozgrywającego do ośmiu wziątek: po trzykrotnym zagraniu w kara zostanie skrócony stół i W będzie musiał oddać lewę atutową nawet wówczas, gdy pociągnie ♠A K z góry. Po prostu zagranie to wypromuje pewną wziątkę atutową w rękach NS. Oczywiście pierwszy wist w kara na pewno nie padnie, ale N może z powodzeniem zaatakować ♣D. Jeśli wówczas jego partner zabije ją ♣A, odwróci w karo i broniący zagrają trzy razy w ten kolor, również na pewno już wezmą lewę atutową: na ♠D albo na ♠9.
Najczęściej jednak przeciwko pikowej grze W padnie wist kierowy – i wówczas już rozgrywający będzie mógł odnieść sukces, przynajmniej teoretycznie, czyli w widne karty. Będzie tylko musiał ściągnąć ♥A K i wyrzucić z ręki karo, a potem kontynuować treflem do króla. Oczywiście w takich okolicznościach piki będą musiały zostać zagrane z góry.
Rozgrywający może jednak w zamian postawić na dwa podegrania: najpierw wyjdzie z dziadka ♠W na impas, a potem – także gdy manewr ten się nie powiedzie – wróci na stół ♠10, by zagrać stamtąd treflem do króla.
Ta druga droga wydaje się bardziej naturalna i szansowna, analityczny rozgrywający może jednak odnieść sukces, lokalizując brakujące mu miltony (także hipotetycznie) oraz wykorzystując fakt, iż S na pierwszej ręce spasował. Otóż gdy rozczyta pierwszy wist ♥6 jako wyjścieie drugą z góry (choć mogłoby to także być zagranie czwartą najlepszą z konfiguracji ♥D 10 7 6, tyle że wówczas – aby pozostawić przeciwnikowi dwuznaczność, S musiałby dołożyć w dwóch lewach kierowych ♥5 i ♥W!), pozwoli mu to na zlokalizowanie w ręce e-S-a ♥D W. Ponadto gracz ten musi mieć ♣A (aby rozgrywający miał jakiekolwiek szanse) oraz jeden z najstarszych honorów karowych (z ♦A K… N oddałby pierwszy wist ♦A). To w sumie już 10 PC (z ♦K), zatem ♠D S mieć już nie może, z nią bowiem dałby otwarcie. Ta figura jest zatem u e-N-a – i to najprawdopodobniej druga, co wynika z faktu ożywienia przez niego licytacji. Jak więc widać, złapanie w tym rozdaniu ♠D x z tyłu i zrealizowanie kontraktu 3♠ nie jest bynajmniej niemożliwe. A co najwyżej – trudne i wymagające pewnego wysiłku umysłowego.
Jeśli po ożywczej kontrze e-N-a jego partner nie do końca roztropnie od razu wybierze do gry kiery, zostanie przez E skontrowany. Oczywiście nie będzie to równoznaczne z faktem, iż kontra ta zakończy licytację, i tak bowiem W może ją odnieść na 3♠. Kontrakt 3♥(S) z kontrą byłby jednak optymalnym rozwiązaniem dla strony przeciwnej. Broniący mogliby bowiem zmontować przebitkę karową albo – w niektórych wariantach gry e-S-a – uniemożliwić mu przebicie w dziadku trzeciej rundy pików. Zanotowaliby wówczas po swojej stronie protokołu efektowne 300 punktów i notę zbliżoną do maksymalnej.
Generalnie jednak w protokole rozdania dominować będą wpisy w wysokości 110, 140, 50 i 100 dla WE, będą też w nich na pewno obecne wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♠(WE), 8 lew albo 3♣(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7(NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (WE).