Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ AJT9 ♥ A97 ♦ KJT7 ♣ 93 |
|
♠ K876 ♥ Q83 ♦ 83 ♣ KQ76 |
♠ Q5432 ♥ K ♦ A9652 ♣ T5 |
|
♠ ♥ JT6542 ♦ Q4 ♣ AJ842 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
2♥2 |
pas |
2♠3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♥5 |
pas |
4♥6 |
pas |
pas |
pas |
|
1 ręka zdecydowanie nienadająca się na otwarcie dwukolorowe: słabiutkie piki i singlowy ♥K
2 słabe dwa
3 pytanie o singletona
4 krótkość pikowa
5 była to też w zasadzie jedyna możliwość zainwitowania przez odpowiadającego końcówki
6 właśnie w oparciu o powyższą informację otwierający – z układem 6–5 i bocznym renonsem – dokłada dograną
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
2♦2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♣4 |
pas |
3♥5 |
pas |
4♥6 |
pas |
pas |
pas |
|
1 ręka zdecydowanie nienadająca się na otwarcie dwukolorowe: słabiutkie piki i singlowy ♥K
2 multi
3 pytanie, co najmniej inwit do dogranej
4 góra otwarcia, kolor nieznany
5 do koloru partnera (ewentualne 3♠ partnera N zamierza podnieść do szczebla dogranej)
6 z układem 6–5 i bocznym renonsem otwierający nie zadowala się jednak pasem, tylko zapowiada 4♥ (2BA partnera były co najmniej inwitem do dogranej)
Są też inne warianty rozwoju wydarzeń, jeżeli jednak N chociażby zainwituje dograną, otwierający – ze swoim znakomitym układem – powinien doprowadzić do kontraktu 4♥. Tak właśnie potoczy się licytacja na wielu stołach siódmego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski.
Końcówka w kiery jest tu nietrudna do zrealizowania, wystarczy, że rozgrywający przebije na stole trefla. Czyhają nań jednak pewne pułapki. Pierwszą, choć chyba wyłącznie teoretyczną, jest pierwszy wist blotką atu (!?). S powinien zabić ją w dziadku asem i puścić wkoło trefla. W weźmie tę lewę ♣D i zagra ♥D i kierem. Po utrzymaniu się w którejś z rąk rozgrywający wyjdzie ♦D, którą E oczywiście przepuści. Sprawy mocno się wówczas skomplikują, ale S uratuje się, gdy zgra ♣A i odejdzie karem. E zabije ♦A, ale w następnej lewie będzie musiał dopuścić przeciwnika do dziadka – czy to pikiem, czy to karem. Pierwszy wist blotką atu można by też w stole przepuścić, wówczas jednak zwycięska rozgrywka stałaby się jeszcze bardziej skomplikowana.
Bardziej naturalny jest pierwszy wist blotką karową i – powiedzmy – przepuszczenie tej lewy przez zawodnika E. Rozgrywający weźmie ją wtedy ♦D w ręce (albo utrzyma się w niej na stole), po czym będzie musiał wejść do dziadka ♥A, zgrać tamtejszego ♠A i wyrzucić nań z ręki jej pozostałe karo, a potem bądź to zagrać ♣3 do ♣A i trefla (i potem przebić trzecią rundę tego koloru na stole), bądź to zagrać ♦K, przebić w ręce wstawionego przez E asa, a potem wyjść stamtąd atutem. Także gdy E zabije pierwszą lewę ♦A i odwróci w karo (czy w cokolwiek innego), gracz S będzie dysponował łatwą i jak poprzednio kilkuwariantową drogą do 10 lew. Słowem, w rozdaniu tym chodzi raczej o to, aby rozgrywający kontraktu 4♥ nie przegrał w wyniku własnego błędu czy chociażby takiej czy innej niestaranności.
Oczywiście tam, gdzie E da pierwszoręczne otwarcie dwukolorówką Wilkosza 2♦ czy dwukolorowymi 2♠, jego partner może potem (bądź nawet prewencyjnie) przelicytować 4♥ przeciwników 4♠. Te zaś zostaną skontrowane i położone bez dwóch, za 300 [przy grze 4♠(E) zawsze możliwe będzie ustawienie wpustki atutowej i zdobycie osmiu wziątek, przynajmniej wtedy, gdy rozgrywający połapie się w czym rzecz i nie zagra ani razu w atu] albo – dużo częściej – bez trzech, za 500. Po takim początku mogą też mieć miejsce wylokowania strony NS z jej wykładanej końcówki, np.:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♠1 |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
?2 |
1 dwukolorówka piki i młodszy
2 teraz jeszcze S może i powinien (!) zaryzykować zgłoszenie 4♥
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♠1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas2 |
1 dwukolorówka piki i młodszy
2 w tym wypadku jednak strona WE wyjdzie już z tej sytuacji zupełnie bezkarnie
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim następujące wpisy: 420, 300 (rzadko) oraz 500 dla NS, ale też niższe – za wpadki strony WE na kontrakty 3♠ i 4♠ bez kontry.
Minimaks teoretyczny: 4♠(E!) z kontrą, 8 lew; 300 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 8 (E!);
BA – 8 (NS).