Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ K ♥ KT ♦ AT64 ♣ KQJ532 |
|
♠ ♥ Q98762 ♦ J973 ♣ A84 |
♠ JT542 ♥ AJ54 ♦ 82 ♣ 76 |
|
♠ AQ98763 ♥ 3 ♦ KQ5 ♣ T9 |
W |
N |
E |
S |
2♥1 |
3♣ |
4♥ |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 słabe dwa
W |
N |
E |
S |
2♦1 |
3♣ |
4♦2 |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 multi
2 dobre fity w obu kolorach starszych, zasadniczo blokujące (z solidniejszą ręką E zalicytowałby 4♣)
Nawet w drugim wypadku, mimo że E wskaże dobre fity w obu kolorach starszych, S nie powstrzyma się przecież przed zgłoszeniem 4♠. Może jednak wykorzysta tę informację w rozgrywce, choć i to jest wątpliwe, przecież E nie musi posiadać aż pięciu pików…
Tymczasem 4♠ będą możliwe do zrealizowania jedynie wówczas, gdy rozgrywający od samego początku będzie przygotowany na podział atutów 0–5, w praktyce sprowadzi się to do tego, że długo nie wolno będzie mu zagrać w piki, aż do momentu, gdy będzie w stanie efektywnie wykorzystać dojście do stołu ♠K.
Przeciwko 4♠(S) obrońca W zaatakuje bowiem w kiery, powiedzmy: ♥9, jak to ostatnio staje się coraz bardziej modne. Jego partner zaś weźmie pierwszą lewę ♥W/♥A i powtórzy ♥A/kierem. S przebije wówczas w ręce i…
Jak już wspomniałem, nie będzie mu wolno zagrać w atu; może wprawdzie odwlec na chwilę kluczowe zagranie w trefle, ale następnie musi zabrać się właśnie za ten pierwszy kolor. Powiedzmy, że W raz trefle przepuści, pobije ♣A drugą rundę tego koloru i zagra po raz trzeci w kiery (optymalnie dla swojej strony). Rozgrywający będzie musiał przebić w ręce, ściągnąć dwa kara (jeśli dotąd nie zgrał żadnego), kończąc na stole i – nadal nie ruszając atutów – kontynuować stamtąd dobrymi treflami. W końcówce…
|
♠ K ♥ – ♦ 10 ♣ K D W 5 |
|
♠ – ♥ 8 7 6 ♦ W 9 ♣ 8 |
|
♠ W 10 5 4 2 ♥ 5 ♦ – ♣ – |
|
♠ A D 9 8 7 ♥ – ♦ D ♣ – |
|
… gdy zagranego z dziadka ♣K E przebije, rozgrywający nadbije w ręce, wejdzie na stół ♠K i ponowi stamtąd treflem. Gdy zaś w ósmej lewie ♣K nie zostanie przez obrońcę z prawej przebity, S albo zrzuci z ręki ♦D, albo i tak przebije go w ręce małym pikiem, wróci do dziadka ♠K i ponowi stamtąd treflem… Tak czy owak, ♠W 10 x x x w ręce E zostaną wyparadowane i obrońca ten zdobędzie tylko jedną wziątkę atutową.
Rozgrywka istotnie elegancka, ale w zakryte karty w zasadzie niemożliwa do przeprowadzenia. Chyba że gracz E finalne 4♠(S) mało racjonalnie skontruje; tego jednak nie powinien rzecz jasna czynić. Protokoły rozdania powinny więc wypełnić przede wszystkim wpadkowe 100 dla WE.
Teoretycznie rzecz biorąc, minimaksem rozdania jest obronne 5♥(WE) z kontrą – bez dwóch, 500 dla NS. Żaden zawodnik E, widząc w swojej ręce pięć pików, na pewno jednak na taką obronę się nie zdecyduje.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE) z kontrą, 9 lew; 500 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10(N!);
♥ – 9(WE);
♠ – 10 (S!);
BA – 6(NS,WE!).