Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ AQ762 ♥ 85 ♦ KJT8 ♣ K9 |
|
♠ K983 ♥ AQ92 ♦ A93 ♣ T7 |
♠ JT54 ♥ KJ4 ♦ 65 ♣ J842 |
|
♠ ♥ T763 ♦ Q742 ♣ AQ653 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas2 |
2♦ |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
|
1półforsujące
2 kontra – wywoławcza do pików, jak na otwarcie 1♠ – byłaby tu bardzo niebezpiecznym krokiem (z czterema pikami)
Na wielu stołach turnieju ostatecznym kontraktem staną się właśnie 3♦(N). Po licytacji, jaka będzie miała miejsce, zlecanym pierwszym wistem będzie blotka atu. I teraz – aby bezwarunkowo ograniczyć przeciwnika do dziewięciu wziątek – W będzie musiał zabić pierwszą lewę asem (!) i – najlepiej – powtórzyć karem. Po takim wstępie rozgrywający będzie musiał oddać jeszcze trzy wziątki – najczęściej będą to dwa kiery oraz pik.
Tymczasem po – być może rutynowym – przepuszczeniu przez W pierwszej lewy karowej – to gracz N wysforuje się na czoło wyścigu o dodatkową lewę (dziesiątą dla NS, czwartą dla WE). Weźmie bowiem pierwszą lewę ♦8 w ręce, następnie zaś zgra ♠A, zrzucając z dziadka kiera, przebije na stole pika, ściągnie ♣K oraz ♣A, przebije w ręce trefla, przebije pika, zagra ze stołu ♣D (mógł to też uczynić w poprzedniej rundzie koloru) – przebitkę W ♦9 poprawi w ręce ♦W, po czym zrobi jeszcze dwie obustronne przebitki pikowo-treflowe; ta ostatnia zrealizuje też tak zwany manewr złodziejski. I to już będzie 10 lew po stronie NS. Są też, rzecz jasna, inne warianty szczegółowe rozgrywki na 10 lew (po przepuszczeniu przez W pierwszej lewy).
W protokole tego rozdania znajdą się więc przede wszystkim odzwierciedlające opisane wyżej fakty zapisy w wysokości 110 i 130 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♦(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 7 (NS).