Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ AK7 ♥ AJ54 ♦ AK85 ♣ A9 |
|
♠ Q952 ♥ 932 ♦ 97643 ♣ 7 |
♠ JT63 ♥ QT76 ♦ Q ♣ KQ86 |
|
♠ 84 ♥ K8 ♦ JT2 ♣ JT5432 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
Ręka N to bardzo bliskie pogranicze forsingu do dogranej, nie będzie więc też błędem sekwencja poniższa…
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
1 acolowski forsing do dogranej
2 standardowy negat
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
2♦1 |
pas |
3♣2 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 bezwzględny forsing do dogranej
2 naturalne, 5+♣ i „coś” w karcie (z powtórnym negatem S zalicytowałby dwuznaczne 2♥)
Kolejny kontrakt standard, 3BA(N) powinny w rozdaniu tym zostać zapowiedziane na w zasadzie każdym stole turnieju. Przeciwko tej grze E powinien wyjść blotką pikową, dzięki temu niczego nie straci. Rozgrywający zabije w ręce ♠A pierwszą albo drugą rundę pików, ściągnie na wszelki wypadek ♦A i wejdzie na stół ♥K, by zrobić impas przeciwko ♥D. Pierwotnie planował zagranie najpierw na impas ♦W, ale gdy na ♦A spadła od E singlowa ♦D, stało się to już zbędne. Po wejściu na stół ♥K trzeba tylko koniecznie zgrać ♦W 10, a dopiero potem zaimpasować ♥D. Można też zabić pierwszą lewę ♠A i przed wszystkimi opisanymi wyżej manewrami pociągnąć ♣A – może zleci singlowa figura w tym kolorze albo honor z konfiguracji ♣K D sec…
Ostatecznie gracz N weźmie dwa piki, dwa kiery, cztery kara i trefla, czyli swoje. Istnieje też rozgrywka na dziesięć lew, tyle że wtedy po opisanym początku (z przepuszczeniem pierwszej lewy), dostaniu się do dziadka ♥K i zgraniu ♦W 10 należałoby nie impasować ♥D, tylko zagrać kiera do asa w ręce i ściągnąć ♦K oraz ♠K. W końcówce N zagrałby ♣A i treflem, wpuszczającE, który w tym momencie posiadałby secowego mariasza w tym kolorze i ♥D 10. I ten ostatni musiałby oddać ostatnią lewę e-N-owi – na ♥W w ręce. Gdyby zaś w czterokartowej końcówce lewy broniący zachował ♣K D 8 oraz ♥D, rozgrywający, któremu w tym momencie pozostałyby ♣A 9 i ♥W 5 – odszedłby kierem, wpuszczając E na damę w tym kolorze. Po zdobyciu tej wziątki lewy obrońca zagrałby figurę treflową, którą rozgrywający pobiłby w ręce ♣A i kontynuował ♣9. E zabiłby ♣D, ale w ostatniej lewie musiałby wyjść ♣8 – do ♣W w dziadku…
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy w wysokości 400 dla NS, będą w nim też jednak na pewno obecne i 430 dla tej samej strony. Te ostatnie nie tyle może nawet skutkiem rozgrywki opisanej wyżej, co na przykład efektem pierwszego wistu kierem…
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 10 (N!);
♠ – 8 (NS);
BA – 10 (NS).