Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ QJ9 ♥ AQ ♦ T72 ♣ A9543 |
|
♠ A43 ♥ T9763 ♦ 86 ♣ K72 |
♠ 765 ♥ 82 ♦ KJ543 ♣ JT6 |
|
♠ KT82 ♥ KJ54 ♦ AQ9 ♣ Q8 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
Znów zupełnie bezproblemowa licytacja i absolutnie standardowy kontrakt końcowy. Przeciwko 3BA(N) obrońca E może zaatakować karem, ma bowiem w tym kolorze pięciokart z dwoma figurami, który, gdy kontrakt nie będzie aż tak mocno nadwyżkowy, może nawet pozwolić na jego położenie. Tu jednak po takim początku rozgrywający będzie musiał zrobić impas ♦9 na stole, a gdy ten uda się, zagra następnie w piki, aby wytrącić obrońcom asa w tym kolorze. I już będzie dysponował jedenastoma wziątkami: trzema w pikach, czterema w kierach, trzema w karach i jedną treflową. Przymusu nie ma na co ustawiać, wszystko, co może więc zrobić rozgrywający, to spróbować ukraść wziątkę na ♣D. Ale to mu się rzecz jasna nie uda.
Obrońca E może też postawić na pasywny wist pikiem; w końcu to nie mecz, tylko turniej na maksy. Jego partner zabije wtedy pierwszą, drugą albo trzecią rundę tego koloru asem i odejdzie pikiem albo kierem. I wówczas gracz N może po prostu dwukrotnie zaimpasować kara. Może też jednak rozpocząć od zagrania blotki treflowej do dziadkowej damy. Kiedy jednak W zabije ♣D królem, N będzie wiedział, że trefli już nie wyrobi, przynajmniej bez oddania przeciwnikom drugiej lewy w tym kolorze. Może jednak wówczas zgrać ♥A D, zrobić impas karowy damą i ściągnąć swoje pozostałe wziątki w kolorach starszych. Obrońca E stanie wówczas w prostym treflowo-karowym przymusie, groźbami do którego będą dziewiątki: treflowa w ręce N i karowa u e-S-a. Przymus ten zastąpi drugi z impasów karowych. Ponieważ jednak, aby zakończył się on sukcesem, i tak w zasadzie konieczne jest, byE miał ♦K W, a ponadto ♣W 10 (lub dowolne cztery trefle), lepiej i wygodniej będzie po prostu dwukrotnie zaimpasować kara.
Protokoły tego rozdania wypełnią prawie wyłącznie zapisy w minimaksowej wysokości 660 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 660 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 11 (S!);
♠ – 11 (NS);
BA – 11 (NS).