Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ T73 ♥ A653 ♦ J76 ♣ 853 |
|
♠ 952 ♥ Q87 ♦ AT53 ♣ AKJ |
♠ AKJ ♥ K92 ♦ K98 ♣ T976 |
|
♠ Q864 ♥ JT4 ♦ Q42 ♣ Q42 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
Kolejny standardowy kontrakt firmowy, w rozdaniu tym licytacja powinna być jeszcze prostsza niż w poprzednim. Przeciwko ostatecznym 3BA(W) obrońca N wyjdzie pewnie w ♥3. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♥D w ręce, wejdzie na stół ♦K, zrobi impas ♣W w ręce, po czym zagra ♦A i karem, by wykorzystać szansę podziału tego koloru 3–3 oraz 4–2 z drugą figurą. Nawet jeśli po utrzymaniu się ♦D S nie powtórzy kierem, tylko wyjdzie treflem, gracz W zabije ♣A w ręce, sam zagra kiera do dziadkowego króla (przynajmniej wówczas, gdy będzie pewny sytuacji w kierach, tj. iż wist nastąpił spod ♥A, a nie spod ♥W), wróci do ręki ♣K, ściągnie dobrą ♦10, po czym wejdzie na stół ♠A, by zgrać też ♣10 i ♠K. Nie powinien impasować ♠D, gdyby bowiem istotnie miał ją gracz N, na pewno wskoczyłby przedtem ♥A. Przepuszczenie groziłoby mu bowiem tym, iż nie weźmie już ani jednej lewy, a przeciwnik skompletuje 12 wziątek.
Możliwe są też nieco inne warianty gry, jeśli jednak rozgrywający skutecznie wykorzysta wszystkie swoje podstawowe szanse, zachowa właściwą kolejność zagrań oraz połapie się, co dzieje się w kierach, zawsze zdobędzie minimaksowe 11 wziątek.
Protokół rozdania zdominują wpisy w wysokości 660 dla WE, znajdą się w nim też jednak na pewno i mniej okazałe 630 dla tej strony, niektórzy rozgrywający mogą się bowiem nie zdecydować na zagranie w kiery, które rzeczywiście w przypadku chybienia sprawiłoby, iż wzięliby tylko dziewięć lew (oddaliby karo i trzy kiery).
Minimaks teoretyczny: 5BA(WE), 11 lew; 660 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11(WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 11(WE).