Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ 432 ♥ AQ9 ♦ Q8632 ♣ 76 |
|
♠ KQ ♥ J54 ♦ T74 ♣ AK982 |
♠ J7 ♥ T76 ♦ K95 ♣ QJT43 |
|
♠ AT9865 ♥ K832 ♦ AJ ♣ 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
3♥1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 naturalny inwit na wartości kierowe
Wprawdzie otwierający ma tylko 12 miltonów, ale też bardzo ofensywny, wygrywający układ 6–4, powinien więc zgłosić naturalny inwit do końcówki – przede wszystkim pikowej – na wartości kierowe. Jego partner – z ♥A D x – ma oczywiste przyjęcie tego zaproszenia, zapowie więc dograną w piki. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z faktu, iż końcówka ta jest podlimitowa – na tylko 20 PC, na pewno nie osiągnie jej zatem każdy duet NS uczestniczący w turnieju.
Przeciwko ostatecznym 4♠(S) zawodnik W zaatakuje ♣A, po czym powtórzy ♣K. Rozgrywający przebije w ręce, wejdzie na stół ♥A i zrobi impas ♦W w ręce. Już teraz, aby gdy manewr ten się nie powiedzie, dysponować wyrzutką kiera na dziadkową ♦D. Po utrzymaniu się ♦W należy zagrać pika wkoło, aby zachować kontrolę nad kolorem atutowym i móc ewentualnie bezpiecznie przebić na stole ostatniego kiera z ręki. Po odzyskaniu prawa do wykonania zagrania S ściągnie ♠A i sprawdzi kiery. Podziały są korzystne, nie trzeba więc będzie nawet przebijać w dziadku kiera. Rozgrywający odda jedynie trefla i pika, a sam skompletuje 11 wziątek. W protokole rozdania dominować winny zatem wpisy w minimaksowej wysokości 450 dla NS, znajdą się w nich też na pewno tylko 200 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS), 11 lew albo 5♠(NS), 11 lew; 450 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS,WE!);
♦ – 9 (NS);
♥ – 11 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 7 (NS).