KMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 29.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ K J 10 5 4 ♥ 8 ♦ A J 9 8 4 ♣ Q 2 |
|
♠ 8 3 2 ♥ 9 4 3 ♦ Q 6 5 2 ♣ A 10 9 |
♠ 7 6 ♥ K 10 6 2 ♦ K 7 3 ♣ K 7 6 4 |
|
♠ A Q 9 ♥ A Q J 7 5 ♦ 10 ♣ J 8 5 3 |
W tym rozdaniu gracze N będą otwierać raczej 1♠, niż 2♠ – 11 PC, niezłe kolory – to za duży potencjał na podlimitową dwukolorówkę, nawet po partii. Po pasie gracza E S zalicytuje 2♥, a gdy N zgłosi 2♠, podniesie pewnie do końcówki – na szukanie szlemika do minimum otwarcia wskazanego przez partnera karta jest za słaba.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | pas | 2♥ | |
pas | 2♠ | pas | 4♠ |
pas… |
Po tej licytacji E może wyjść w atu, co zmusi rozgrywającego do trafienia czegoś. Jednak po ataku w atu wydaje się, że zagranie przez kiery wygląda najlepiej – gra przez kara doprowadzi do sukcesu jedynie przy spadającym trzecim mariaszu karo. Po udanym impasie kier można zagrać na przebitki – bierze się wtedy 7 atutów, dwa kiery i asa karo.
Wist w trefla bądź w karo ułatwi rozgrywkę.
Tam, gdzie N otworzy 2♠, gracze S mogą pasować – do 7-8 PC partnera w najbardziej prawdopodobnym układzie piki+kara wzięcie nawet 9 lew może być trudne.