Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 7/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 16.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
Q
Q J 6 3
7 5 2
10 8 5 3 2
 
9 2
K 8 5 4
10 9 6 4 3
Q 9
rozd. 16 J 8 7 6 5 3
10
J 8
A 7 6 4
  A K 10 4
A 9 7 2
A K Q
K J
 

W tym rozdaniu najczęściej gracze S będą otwierać na ostatniej ręce 1 (w Strefie pewnie 2 Acol), po pasie W N zalicytuje negat 1, E pewnie znów spasuje, S zalicytuje 2 sztuczny forsing do dogranej i NS powinni znaleźć kiery i zagrać końcówkę w ten kolor:

W N E S
pas pas pas 1
pas 1 pas 2*
pas 2* pas 2BA
pas 3* pas 3
pas 4 pas…  

2 – sztuczny forsing do dogranej;

2 – 4-6 PC, układ w miarę zrównoważony – w tej pozycji 5431 z singlową figurą na pewno należy traktować jako zrównoważony;

3 – Stayman (optymalnie jest tutaj stosować tzw. Puppett Stayman, umożliwiający wykrycie starszej piątki w ręce S).

W zaatakuje pewnie w piki i po wzięciu w stole rozgrywający zagra na impas damą kier, po czym nadróbka będzie zależała od trafienia trefla.

Tam, gdzie E wejdzie po 1 N 1, S powinien dać kontrę (2BA oznaczałoby siłę 21-22 PC), teraz N może skoczyć w 3, wskazując górę negatu z 4 kierami (chociaż z singlową damą pik pewnie i 2 wystarczy), w każdym razie NS powinni sobie poradzić z dojściem do końcówki:

W N E S
pas pas pas 1
pas 1 1 ktr.
pas 2 pas 4*
pas…      

4 – już pięć blotek kier i nic więcej daje sensowną końcówkę, zwłaszcza po wejściu E 1.

Tam, gdzie E otworzy na III ręce 2 multi mimo niekorzystnych założeń, licytacja pewnie zakończy się w 3BA:

W N E S
pas pas 2 ktr.
pas 2BA* pas 3BA*
pas…      

2BA – Lebensohl, zwykle słaba (do 7 PC) karta z dowolnym kolorem;

3BA – nie widać sensownej alternatywy.