KMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ K 7 ♥ J 10 6 5 ♦ A Q J 8 6 ♣ 10 4 |
|
♠ A 10 8 5 ♥ 9 7 4 ♦ 9 5 ♣ K 7 5 2 |
♠ 9 6 3 2 ♥ A K 3 ♦ K 4 3 ♣ 8 6 3 |
|
♠ Q J 4 ♥ Q 8 2 ♦ 10 7 2 ♣ A Q J 9 |
W tym rozdaniu po pasie gracza E, S otworzy 1♣, W spasuje, a N odpowie 1♥. Po pasie E S zalicytuje 1BA, W spasuje, a N? Mając odpowiednie narzędzia, można dac inwit, wskazując układ 4♥ i 5+♦, np. gdy gra się konwencją „Double checkback”:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♥ | pas | 1BA |
pas | 2♣* | pas | 2♦* |
pas | 3♦* | pas… |
2♣ – słaba karta z 5+♣/♦ lub ręce inwitujące;
2♦ – automat;
3♦ – 10-11 PC w układzie 4♥ i 5+♦.
Tego inwitu S oczywiście nie przyjmie. Na 3♦ W nie ma łatwego wistu, w sumie narzuca się karo, po którym rozgrywający, jeżeli pobije od razu asem i zagra króla pik, to może kontrakt wygrać. Pewnie będą też tacy, którzy z karty W wyjdą w trefle, co wypuszcza kontrakt definitywnie.
Z kartą N można też zainwitować bez ujawniania kar, odzywką 2BA. S oczywiście i tego inwitu nie przyjmie:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 1♥ | pas | 1BA |
pas | 2BA | pas… |
Aby wygrać ten kontrakt po ataku pikowym, rozgrywający musiałby zrezygnować z impasu w kolorze młodszym, a zacząć od wyrabiania kierów. Wtedy obrońcy nie będą w stanie wziąć obu króli w kolorach młodszych.