KMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 23.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ J ♥ 9 6 ♦ Q J 7 4 3 ♣ K 10 9 8 4 |
|
♠ A Q 3 2 ♥ Q 7 ♦ K 10 8 6 5 ♣ A Q |
♠ 10 9 7 6 4 ♥ A K 10 5 3 ♦ 2 ♣ 6 5 |
|
♠ K 8 5 ♥ J 8 4 2 ♦ A 9 ♣ J 7 3 2 |
W tym rozdaniu gracze S będą pasować, a W podzielą się na otwierających 1♦ i 1BA.
Po 1♦ N spasuje, E odpowie 1♠, a po pasie S W powinien zalicytować nadwyżkowe 3♠ – co prawda 17 PC, ale wartość dam w krótkich kolorach jest mocno niepewna, zresztą 3♠ wskazuje siłę 15-17 PC. E dołoży końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | pas | 1♠ | pas |
3♠ | pas | 4♠ | pas… |
Jeżeli na ten kontrakt S wyjdzie ♣2, to rozgrywający pewnie zaimpasuje, a N, po lewie na króla, zagra w kiery. Teraz najlepiej wziąć w ręce asem i zagrać na impas damą pik. W grze meczowej można piki zagrać bezpiecznie – zacząć od asa – tutaj w ten sposób stracimy nadróbkę.
Po otwarciu 1BA gracze N, będący po partii, raczej nie będą wchodzić 2BA na młodsze. Teraz w zależności od systemu licytacji po 1BA, E zacznie albo od Staymana i po 2♠ zalicytuje końcówkę w piki – z ręki W bierze się bez specjalnego problemu 11 lew, a można wziąć i 12, albo od transferu 2♥, na który W powinien zareagować superprzyjęciem – góra i 4 piki, no i jeszcze w bonusie układ 5-4; takim superprzyjęciem jest 3♣ (3♠ po 2♥ w myśl dzisiejszych trendów oznacza ładną kartę z 4-kartowym fitem, ale nie maksimum siły). Po 3♣ E powinien dać powtórny transfer, aby grać z ręki partnera i po 3♠ dołożyć końcówkę pikową:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1BA | pas | 2♥ | pas |
3♣* | pas | 3♥* | pas |
3♠ | pas | 4♠ | pas… |
3♣ – góra otwarcia z 4-kartowym fitem pikowym;
3♥ – powtórny transfer (inny nowy kolor byłby wskazaniem krótkości i próbą szlemikową, a 3BA zachętą szlemikową bez krótkości).