KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ A 8 6 ♥ A 10 5 ♦ K J 3 ♣ A 8 4 3 |
|
♠ J 5 4 2 ♥ K Q 7 4 3 2 ♦ 6 ♣ J 6 |
♠ K 9 7 ♥ J 9 ♦ 10 9 5 2 ♣ 9 7 5 2 |
|
♠ Q 10 3 ♥ 8 6 ♦ A Q 8 7 4 ♣ K Q 10 |
Tutaj gracze W pewnie w większości otworzą, albo 2♦ multi, albo słabe 2♥. Mało komu w dzisiejszych czasach przeszkadza tak słaba czwórka w drugim starszym kolorze. N wejdzie 2BA, a S podniesie do końcówki w bez atu.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♦/♥ | 2BA | pas | 3BA |
pas… |
Po Multi E będzie się starał trafić atak w kolor partnera. Co prawda król pik w razie trafienia w piki u partnera wygląda całkiem, całkiem, ale 2BA jednak nieco zmniejsza szanse, że partner ma niezłą szóstkę w tym kolorze. Większość wybierze pewnie waleta kier. Rozgrywający najprawdopodobniej raz przepuści, a potem odbierze swoje lewy w kolorach młodszych, co razem z dwoma asami w kierach i pikach da lew 11.
Tam, gdzie W spasuje, N otworzy 1BA, a S podniesie do 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1BA | pas | 3BA |
pas… |
W co ma wyjść teraz E? Jeżeli wyjdzie w kolor młodszy, to rozgrywający ma szanse na 12 lew, o ile trafi pika.