KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań
Rozdanie 17.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ 10 8 6 3 ♥ A 2 ♦ Q J 8 ♣ J 10 9 3 |
|
♠ K 7 5 2 ♥ J 6 3 ♦ K 10 3 ♣ Q 7 5 |
♠ 9 4 ♥ Q 9 8 7 4 ♦ 7 5 2 ♣ K 8 6 |
|
♠ A Q J ♥ K 10 5 ♦ A 9 6 4 ♣ A 4 2 |
Tutaj po dwóch pasach gracze S będą otwierali 1♣, W spasuje, N odpowie 1♠ i teraz tam, gdzie NS grają Wspólnym Językiem, dojdą do 3BA, używając po drodze odwrotki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | |
pas | 1♠ | pas | 2♦* |
pas | 2♥* | pas | 3BA |
pas… |
2♦ – odwrotka – forsing do dogranej, 18+ PC, co najmniej trzy piki;
2♥ – 7-9 PC, dokładnie 4 piki.
U „Strefowców” S zalicytuje po 1♠ 2BA, a N podniesie do 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♣ | |
pas | 1♠ | pas | 2BA* |
pas | 3BA | pas… |
2BA – 18-22 PC, układ zrównoważony, możliwa czwórka pików.
Na pierwszym wiście W stanie przed wyborem nie do pozazdroszczenia. Piki odpadają. „Karo wróg bez atu” czy „Śliwak”? A może trefl? Nie podejmuję się tutaj typować, który z tych wistów będzie najpopularniejszy.
Po ataku w karo rozgrywający wstawi figurę ze stołu i po wzięciu lewy powinien zagrać w trefle – wygląda, że z impasu króla pik trzeba zrezygnować ze względu na brak komunikacji. Teraz obrona nie może skutecznie zagrać kiera i rozgrywający weźmie dziewięć lew.
Po ataku w kiera spod waleta podłożoną przez E damę najlepiej jest puścić, po wzięciu kolejnej lewy asem kier trzeba liczyć na układ u obrońców uniemożlwiający odegranie fort – trzy kiery w ręce W wraz z królem karo (niezbędne są dojścia karami do stołu) i królem pik. Kto zagra z wiarą, ten odda tylko po jednej lewie w każdym kolorze i wygra te 3BA.
Po ataku w trefla rozgrywka się upraszcza.
Podejrzewam jednak, że będzie nieco wpadek.