KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ J 10 3 ♥ 10 8 7 4 ♦ J 8 4 ♣ K J 3 |
|
♠ A 8 6 4 ♥ K ♦ K 9 7 6 5 ♣ A Q 6 |
♠ K 7 5 ♥ A Q 9 6 3 2 ♦ A ♣ 8 7 2 |
|
♠ Q 9 2 ♥ J 5 ♦ Q 10 3 2 ♣ 10 9 5 4 |
W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1♦, N spasuje a E odpowie 1♥. Po pasie S, W zalicytuje 1♠ i N spasuje. Teraz E, w zależności od stosowanych ustaleń, aby przesądzić końcówkę i sprawdzić fit kierowy, zalicytuje – stosując konwencję „Podwójny magister” (Double Checkback) 2♦, a pojedynczego Magistra – 2♣. Po 2♦, W zalicytuje 2BA – zatrzymanie treflowe, brak trzech kierów, E powtórzy kiery, pokazując w zasadzie longer 6-kartowy, po czym W zalicytuje 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♥ | pas |
1♠ | pas | 2♦* | pas |
2BA* | pas | 3♥* | pas |
3BA | pas… |
2♦ – sztuczny forsing do dogranej;
2BA – zatrzymanie treflowe, brak 3 kierów (bez zatrzymania trefl z układem 4153 należałoby licytować 2♠ – w polskim stylu licytacji otwierający 1♦ nie może mieć starszej piątki);
3♥ – kolor sześciokartowy.
Atak karowy uniemożliwiłby wyrobienie kierów, a po każdym innym rozgrywający weźmie ich 11.
Tam, gdzie WE stosują pojedynczego „Magistra”, licytacja powinna wyglądać mniej więcej tak:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♥ | pas |
1♠ | pas | 2♣* | pas |
2BA* | pas | 3♥* | pas |
3BA | pas… |
2♣ – ręce co najmniej inwitujące, wszystkie z wyjątkiem nadających się na 2BA od razu po 1♠, które też jest inwitujące w sile 11-12 PC;
2BA – nadwyżka, zatrzymanie treflowe, brak 3 kierów;
3♥ – kolor 6+, forsujące do dogranej.