Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 19.

Rozdanie 19
Rozd. S,
po partii: EW
J 10 9 8
J 10 8
10 7 4
Q 10 3
 
Q 3 2
9 6 5 3
9
K 8 6 5 2
rozd. 19 6 5
K Q 4 2
Q J 6 5 2
J 9
  A K 7 4
A 7
A K 8 3
A 7 4
 

W tym rozdaniu gracze S będą otwierać 1, WE i E raczej będą pasować, N odpowie 1, a S zalicytuje pewnie 2BA – 21-22 PC w układzie zrównoważonym. Teraz N może za pomocą Staymana wykryć czwórkę pików, albo z uwagi na układ 4333 podnieść do 3BA – to pewnie będzie wybór większości.

W N E S
      1
pas 1 pas* 2BA
pas 3BA pas…  

Pas - z ręką E nie ma wygodnego wejścia, jedynie grający kontrą-bi – modelowo 4 starsza młodsza piątka 4+ mogą zainterweniować (standardowo kontra w takiej pozycji jest wywoławcza, podobnie, jak po otwarciu 1).

W zaatakuje w trefle (5, z pozycji rozgrywającego ewidentna czwarta najlepsza) i rozgrywający stanie przed pierwszym problemem w tym rozdaniu. Jeżeli W ma KW, nie ma znaczenia co położymy, ale jeśli figury trefl są rozdzielone? Pytanie, co postawić – ale zauważmy, że wygodniej nam byłoby w pierwszej lewie utrzymać się w stole, no i wziąć na szybko lewę – to jest uzasadnienie do zadysponowania damy. Gdy ta weźmie, naturalnym zagraniem jest impas pik. W weźmie damą i najbardziej utrudni życie, grając dalej trefle. Rozgrywający może wygrać, biorąc pod uwagę, że gra już tylko z graczem E – po ściągnięciu pików, do których e zrzuci pewnie karo i kiera, wystarczy zagrać trzy razy w kara aby kontrakt wygrał się sam. Niemniej nie jest to rozgrywka oczywista i pewnie wielu rozgrywających wpadnie.

Na końcówkę pikową z ręki S W zaatakuje pewnie w singla karo – dziewiątką, co znacznie ułatwi rozgrywkę - 9, 10, W, K i teraz trzy razy atu z góry ze względu na brak dojścia do stołu i zagrożenie przebitką karową – W weźmie i znów każde jego zagranie jest korzystne dla rozgrywającego.