KMP na IMPy 6/02023 - analiza rozdań
Rozdanie 19.
Rozdanie 19 Rozd. S, po partii: EW |
♠ J 10 9 8 ♥ J 10 8 ♦ 10 7 4 ♣ Q 10 3 |
|
♠ Q 3 2 ♥ 9 6 5 3 ♦ 9 ♣ K 8 6 5 2 |
♠ 6 5 ♥ K Q 4 2 ♦ Q J 6 5 2 ♣ J 9 |
|
♠ A K 7 4 ♥ A 7 ♦ A K 8 3 ♣ A 7 4 |
W tym rozdaniu gracze S będą otwierać 1♣, WE i E raczej będą pasować, N odpowie 1♦, a S zalicytuje pewnie 2BA – 21-22 PC w układzie zrównoważonym. Teraz N może za pomocą Staymana wykryć czwórkę pików, albo z uwagi na układ 4333 podnieść do 3BA – to pewnie będzie wybór większości.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas | 1♦ | pas* | 2BA |
pas | 3BA | pas… |
Pas - z ręką E nie ma wygodnego wejścia, jedynie grający kontrą-bi – modelowo 4 starsza młodsza piątka 4+ mogą zainterweniować (standardowo kontra w takiej pozycji jest wywoławcza, podobnie, jak po otwarciu 1♣).
W zaatakuje w trefle (♣5, z pozycji rozgrywającego ewidentna czwarta najlepsza) i rozgrywający stanie przed pierwszym problemem w tym rozdaniu. Jeżeli W ma ♣KW, nie ma znaczenia co położymy, ale jeśli figury trefl są rozdzielone? Pytanie, co postawić – ale zauważmy, że wygodniej nam byłoby w pierwszej lewie utrzymać się w stole, no i wziąć na szybko lewę – to jest uzasadnienie do zadysponowania damy. Gdy ta weźmie, naturalnym zagraniem jest impas pik. W weźmie damą i najbardziej utrudni życie, grając dalej trefle. Rozgrywający może wygrać, biorąc pod uwagę, że gra już tylko z graczem E – po ściągnięciu pików, do których e zrzuci pewnie karo i kiera, wystarczy zagrać trzy razy w kara aby kontrakt wygrał się sam. Niemniej nie jest to rozgrywka oczywista i pewnie wielu rozgrywających wpadnie.
Na końcówkę pikową z ręki S W zaatakuje pewnie w singla karo – dziewiątką, co znacznie ułatwi rozgrywkę - ♦9, ♦10, ♦W, ♦K i teraz trzy razy atu z góry ze względu na brak dojścia do stołu i zagrożenie przebitką karową – W weźmie i znów każde jego zagranie jest korzystne dla rozgrywającego.