KMP 12/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 13.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ J 9 8 4 ♥ A 10 7 ♦ K ♣ A 9 8 5 2 |
|
♠ K Q ♥ 9 3 ♦ Q 9 8 6 4 3 ♣ K 10 6 |
♠ A 5 3 2 ♥ Q 8 5 ♦ 7 5 2 ♣ J 4 3 |
|
♠ 10 7 6 ♥ K J 6 4 2 ♦ A J 10 ♣ Q 7 |
Para NS, pomimo posiadania tylko 23 PC na linii ma do wygrania w tym rozdaniu aż dwie końcówki – 3BA i 4♥. Tak mówi nieomylny DeepFinesse, praktyka pokaże jednak, że większość rozgrywających nie poradzi sobie z wzięciem dziewięciu lew w bez atu lub dziesięciu przy grze w kiery.
Licytację rozpocznie gracz N odzywką 1♣ lub 2♣ (Precision), a potem może być tak:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♥ | |
pas | 1♠ | pas | 2♣ (1) |
pas | 2♦ | pas | 2♥ (2) |
pas | 4♥ (3) | pas |
(1) „Podwójny Magister” – partner ze zwykłym otwarciem licytuje 2♦.
(2) Inwit z kolorem kierowym 5+.
(3) Fit, dwa asy + singleton to jest przyjęcie inwitu. Oczywiście dużo lepiej byłoby, gdyby król karo był w innym kolorze.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | pas | 2♦ (1) | |
pas | 2♠ | pas | 3BA (2) |
pas |
(1) Pytanie.
(2) Podwójne zatrzymanie karowe i kiery przeciętnej jakości skłaniają e-S-a do zgłoszenia końcówki bezatutowej. Niestety zalicytowanie 2BA po odpowiedzi 2♠ forsuje.
Popatrzmy teraz na to, co musi zrobić S, by „firmówkę” zrealizować. Pierwszy wist ♦6 do króla w stole. Następny ruch rozgrywającego to blotka pik. Załóżmy, że E wskakuje asem i gra w karo (najlepsza obrona). S bije asem, zgrywa kiery impasując damę u gracza E i zauważa, że W ma coraz większe kłopoty ze zrzutkami. Teraz wystarczy tylko trafnie rozliczyć skład jego ręki, a potem wpuścić go pikiem lub karem i czekać na wyjście spod króla trefl. Oczywiście jeśli W wysinglował króla trefl nie gramy na wpustkę, ale ściągamy ♣A. To naprawdę bardzo trudna rozgrywka, więc ci, którym nie udało się tych 3BA zrealizować nie powinni mieć do siebie zbyt dużych pretensji.