KMP 11/2021 - analiza rozdań
Rozdanie 6.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ K 6 4 ♥ Q 9 8 4 ♦ Q 10 6 ♣ 8 7 3 |
|
♠ 8 7 ♥ A J 7 6 ♦ 9 8 7 3 ♣ J 9 4 |
♠ A 2 ♥ K 10 5 3 ♦ A J 4 2 ♣ K Q 5 |
|
♠ Q J 10 9 5 3 ♥ 2 ♦ K 5 ♣ A 10 6 2 |
W rozdaniu tym gracze z EW znowu będą musieli powalczyć, by uzyskać dobry wynik. Na linii NS wychodzi bowiem bezproblemowe dwa pik, ale EW mają do wygrania nawet trzy kiery. Jeśli jednak kontrakt 3♥ zostałby przegrany (nikt przecież tego nie skontruje), to -100 to przecież mniej niż minus 110.
Licytacja prowadząca do kontraktu kierowego powinna wyglądać tak:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | 2♦ (1) | ||
pas | 2♥ (2) | pas (3) | 2♠ |
pas | pas | ktr (4) | pas |
3♥ | pas |
- Jeden kolor starszy – standardowa obrona po otwarciu 1BA.
- Pasuj/skoryguj.
- Na 2♥ E musi pasować, gdyż kontra w tej pozycji jest wywoławcza. Oczywiście takie ustalenie powinien zawierać system pary EW, bowiem bazowanie na tym, że partner zrozumie wszystkie nasze odzywki, z reguły prowadzi do katastrofy.
- Teraz wreszcie nadszedł czas, by wykazać się walecznością. E ma naprawdę przepiękną kartę na wznowienie licytacji kontrą - 17 PC z czwórką kierową, możliwość gry w kolory młodsze, w pikach zaś drugi as, a nie jakiś tam król, czy dama.
Tym, co nie zachęca do podejmowania jakiejkolwiek akcji są założenia, oraz to, że będziemy musieli grać na wysokości trzech. Nie po to jednak przychodzimy na turniej, by cały czas pasować, a potem patrzeć na to, jak przeciwnicy, dzięki naszej pasywności, zdobywają dobre zapisy.
Otwierający wykonał już swoje zadanie w trakcie licytacji, teraz wszystko w rękach (i głowie) jego partnera, a o tym, jak gracz W spisał się jako rozgrywający, opowie nam protokół tego rozdania.