Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 10.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
Q 10 9 8 3
J 9 5
A 6 4
5 2
 
K J 6 5
7 6 4 2
10 7
J 9 7
rozd. 10 7
8 3
K Q J 9 2
A Q 6 4 3
  A 4 2
A K Q 10
8 5 3
K 10 8
 

 Licytacja pary NS zależy od tego, jak bardzo agresywni gracze wchodzą w jej skład. Skrajne przypadki wyglądają tak:

  1. Grają dwaj pesymiści.
W N E S
    1 ktr
pas 1 2 pas
pas 2 pas  
  1. Teraz w akcji skrajnie agresywni optymiści.
W N E S
    1 ktr
pas 2 pas 4
pas      

 Końcówka pikowa zostanie jednak wylicytowana przy bardzo niewielu stołach. Dobrze, bo to kontrakt bardzo kiepski, a źle dlatego, że 4 w tym rozdaniu po prostu wychodzi.

 Z pewnością rozgrywający końcówkę pikową zawodnik N widząc karty dziadka i pierwszy wist królem karo zapyta sam siebie: „gdzie ja jestem???”. Grać jednak trzeba, a przedtem dobrze jest zastanowić się, czy istnieje układ umożliwiający nam wzięcie dziesięciu lew.

 Zwykle, gdy gramy końcówkę na ośmiu atutach najbardziej pożądanym podziałem tego koloru u przeciwników jest 3-2. Tu mamy sytuację odwrotną. Ponieważ w karach i treflach mamy trzy lewy przegrywające, a oddania pika również uniknąć się nie da (ratuje nas tylko singlowy król u E), musimy pozbyć się jednego kara na fortę kierową. By działanie takie było skuteczne gracz E musi mieć singletona pik i maksymalnie dubletona kierowego, a więc minimum dziesięć kart w kolorach młodszych. Po znalezieniu tej szansy dalsza rozgrywka jest prosta: pierwszy wist królem karo bijemy asem, gramy asa pik (!), a następnie cztery razy w kiera. Teraz widzimy już, że wszystko wygląda jak w pięknym śnie, więc wychodzimy małym pikiem do dziesiątki, a następnie blotką trefl do króla. Dziesięć lew i 620 dla NS.

 Do odważnych świat należy!