Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 4.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
K 6 4 3
J 8 7 2
Q 4
K 6 3
 
A Q 9 8 7
K 6 5
A 9 8 5
9
rozd. 4 J 10 5
3
K 10 6 3 2
J 8 7 4
  2
A Q 10 9 4
J 7
A Q 10 5 2
 

 Piki walczą z kierami. Ostatecznie, jak to zwykle bywa, wygrywają piki, a jeśli kontrakt ostateczny to 3 grane prze W, wszyscy powinni być umiarkowanie zadowoleni.

 W licytacji na przypomnienie zasługuje kontra-inwit.

W N E S
1 pas 2 3 (1)
ktr (2) pas 3 pas

(1) Gracz S czułby się komfortowo gdyby miał możliwość pokazania dwukolorówki, a nie tylko jednego longera i to zaledwie pięciokartowego. Są pary, które stosują ustalenie, że odzywka 2BA zgłoszona po 2 przeciwnika oznacza dowolną dwukolorówkę. Najczęściej jednak wejście 2BA mówi o obu kolorach młodszych i tak właśnie gra nasza para NS.

(2) Ponieważ W nie ma możliwości zainwitowania końcówki nowym kolorem, rolę inwitu przejmuje kontra. Oczywiście to, czy karta W jest dostatecznie mocna na taką akcję jest kwestią dyskusyjną, ale pozwolić przeciwnikom zagrać 3 po prostu nie można. Alternatywą dla kontry jest „przepychowe” 3.

 Tak czy siak kontraktem ostatecznym najczęściej będzie 3, które wygrywa się dość łatwo, a jeśli obrońcy nie skrócą rozgrywającego treflami to weźmie on nawet 10 lew.