Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ K Q ♥ Q 7 ♦ Q 10 8 7 ♣ K Q 9 7 3 |
|
♠ A 8 7 3 2 ♥ 6 3 2 ♦ J 2 ♣ 8 4 2 |
♠ J 9 6 5 4 ♥ A 5 ♦ A 6 5 ♣ A 6 5 |
|
♠ 10 ♥ K J 10 9 8 4 ♦ K 9 4 3 ♣ J 10 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♥1 |
pas |
pas |
2♠ |
pas |
3♠2 |
pas |
pas |
pas |
1naturalne słabe dwa
2z pięciokartowym fitem trzeba podnieść kolor partnera, z ręką silniejszą W powiedziałby 3♥
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♥1 |
pas |
3♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1naturalne słabe dwa
2na wszelki wypadek
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas3 |
pas4 |
pas |
|
|
|
1multi
2do koloru partnera
3wejście 2♠ ryzykowne z tak słabym kolorem, zwłaszcza ze to piki może mieć jeszcze rozgrywający
4kiery
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
2♠3 |
pas |
3♠4 |
pas |
pas |
pas |
1multi
2do koloru partnera
3wejście 2♠ ryzykowne z tak słabym kolorem, zwłaszcza ze to piki może mieć jeszcze rozgrywający
4z pięciokartowym fitem trzeba podnieść kolor partnera, z ręką silniejszą W powiedziałby 3♥
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♦1 |
pas |
3♥2(?) |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1multi
2fity w obu kolorach starszych, w zasadzie blokujące, w niekorzystnych założeniach raczej trudne do polecenia (gdy to partner ma piki, takie działanie podnosi kontrakt strony NS z 2♠ do 3♠)
Różne warianty są tu, jak widać, możliwe, dużo zależeć będzie zwłaszcza od tego, czy S otworzy naturalnymi słabymi 2♥, czy 2♦ multi. Przeciwko pikowej grze E obrońca S wyjdzie zapewne ♣W, tak czy owak, rozgrywający będzie musiał oddać dwie wziątki w tym kolorze i po jednej w każdym z pozostałych. Skompletuje przeto tylko osiem lew i na swe 3♠ będzie leżał bez jednej. 2♠ raczej grywane nie będą.
Jeśli natomiast chodzi o gry kierowe, to W zawistuje ♠A, a E blotką tego koloru do asa w ręce partnera. I teraz, aby bezwarunkowo ograniczyć przeciwnika do ośmiu lew, W będzie musiał wyjść w kara, aby potem przebić trzecią rundę tego koloru. Nie będzie to posunięcie oczywiste, partner może bowiem mieć w karach nie asa, tylko króla. Po innym odwrocie rozgrywający dostanie szansę na skompletowanie dziewięciu wziątek – i często wykorzysta ją nawet bez konieczności wyłapania ♦W. Powiedzmy bowiem, że w drugiej lewie W powtórzy pikiem – rozgrywający utrzyma się wówczas ♠K w ręce N, a z drugiej wyrzuci trefla (albo karo). Następnie wyjdzie treflem, którego E będzie musiał zabić asem, inaczej straci na niego lewę. I teraz jedynym jego bezpiecznym zagraniem będzie ♥A i kier – bądź kier spod asa – przeciwnik utrzyma się wtedy w ręce N i będzie mógł na trefle wyrzucić z ręki S dwa kara; odda przeto jeszcze tylko wziątkę na asa w tym ostatnim kolorze. Z powyższej analizy wyraźnie wynika, iż kontrakty 3♥(NS) będą dużo częściej realizowane niż kładzione. W protokole rozdania wystąpią więc przede wszystkim wpisy 140 i 50 dla NS, dużo, dużo rzadziej – wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE)z kontrą, 8lew; 100dlaNS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 7(WE).