Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW

Q J 8 3 2
J 9 8 6 2
Q 10 6
 
J 10 4
A 10 7 5 4
A Q 4 3
4
rozd. 16 K 7 5 3 2
K 6
10 5
9 7 3 2
  A Q 9 8 6
9
K 7
A K J 8 5
 

W

N

E

S

1

pas

1

21

pas

32

pas

pas3

pas

 

 

 

1mimo pików, S jest bowiem bardzo silny

2z silniejszą kartą N zalicytowałby któryś z kolorów przeciwników

3licytacja partnera nie jest silna, ponadto na pewno ma on spalone wartości kierowe

albo:

W

N

E

S

1

pas

1

21

pas

32

pas

33

pas

44

pas

pas

pas

 

 

 

1mimo pików, S jest bowiem bardzo silny

2z silniejszą kartą N zalicytowałby któryś z kolorów przeciwników

3mimo wszystko próba końcówkowa

4nic z tego!

Snie powinien się tu nastawiać na wykrycie ewentualnego blefa pikowego E, przeciwnicy są bowiem w założeniach niekorzystnych. Szansa na to jest więc minimalna, nawet jeśli E ma spory fit kierowy. Najczęściej grane tu będą częściówki treflowe – na szczeblu trzech i czterech. Przeciwko tej grze W może łatwo zawistować W. Nawet jednak wtedy wszystko, co będzie mógl wziąć rozgrywający, to dwa piki w ręce, dwie przebitki tego koloru na stole i pięć trefli w ręce, czyli dziewięć lew. Wystarczy, że przeciwnicy choćby raz połączą atuty, bez tego bowiem istotnie można byłoby przebić w dziadku trzy piki i skompletować 10 lew (po ataku pikowym). W rzeczywistości S weźmie pierwszą lewę D w ręce i zagra kierem – do figury na stole. E zabije K i albo wyjdzie w trefla, albo w karo. W tym drugim wypadku jego partner będzie mógł odebrać dwa kara, następnie jednak musi zagrać w trefla. S przebije wtedy w dziadku tylko dwa piki, zagrywane stamtąd dobre kara będą natomiast przebijane przez E i nadbijane w ręce S. Da to rozgrywającemu tylko dziewięć lew. W protokole spotkamy przede wszystkim zapisy 110 dla NS oraz wpadkowe 50 i 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 2BA(NS), 8 lew; 120 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 8 (NS);

h – 6 (NS, WE!);

– 7(NS);

BA – 8 (NS).