Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ ♥ Q J 8 3 2 ♦ J 9 8 6 2 ♣ Q 10 6 |
|
♠ J 10 4 ♥ A 10 7 5 4 ♦ A Q 4 3 ♣ 4 |
♠ K 7 5 3 2 ♥ K 6 ♦ 10 5 ♣ 9 7 3 2 |
|
♠ A Q 9 8 6 ♥ 9 ♦ K 7 ♣ A K J 8 5 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
pas |
1♠ |
2♣1 |
pas |
3♣2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
|
1mimo pików, S jest bowiem bardzo silny
2z silniejszą kartą N zalicytowałby któryś z kolorów przeciwników
3licytacja partnera nie jest silna, ponadto na pewno ma on spalone wartości kierowe
albo:
W |
N |
E |
S |
1♥ |
pas |
1♠ |
2♣1 |
pas |
3♣2 |
pas |
3♠3 |
pas |
4♣4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1mimo pików, S jest bowiem bardzo silny
2z silniejszą kartą N zalicytowałby któryś z kolorów przeciwników
3mimo wszystko próba końcówkowa
4nic z tego!
Snie powinien się tu nastawiać na wykrycie ewentualnego blefa pikowego E, przeciwnicy są bowiem w założeniach niekorzystnych. Szansa na to jest więc minimalna, nawet jeśli E ma spory fit kierowy. Najczęściej grane tu będą częściówki treflowe – na szczeblu trzech i czterech. Przeciwko tej grze W może łatwo zawistować ♠W. Nawet jednak wtedy wszystko, co będzie mógl wziąć rozgrywający, to dwa piki w ręce, dwie przebitki tego koloru na stole i pięć trefli w ręce, czyli dziewięć lew. Wystarczy, że przeciwnicy choćby raz połączą atuty, bez tego bowiem istotnie można byłoby przebić w dziadku trzy piki i skompletować 10 lew (po ataku pikowym). W rzeczywistości S weźmie pierwszą lewę ♠D w ręce i zagra kierem – do figury na stole. E zabije ♥K i albo wyjdzie w trefla, albo w karo. W tym drugim wypadku jego partner będzie mógł odebrać dwa kara, następnie jednak musi zagrać w trefla. S przebije wtedy w dziadku tylko dwa piki, zagrywane stamtąd dobre kara będą natomiast przebijane przez E i nadbijane w ręce S. Da to rozgrywającemu tylko dziewięć lew. W protokole spotkamy przede wszystkim zapisy 110 dla NS oraz wpadkowe 50 i 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2BA(NS), 8 lew; 120 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 8 (NS);
h – 6 (NS, WE!);
♠ – 7(NS);
BA – 8 (NS).