Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ Q 5 ♥ A Q J 10 2 ♦ A 9 3 ♣ K 5 4 |
|
♠ K 8 7 ♥ 9 8 6 ♦ K Q 7 4 ♣ A 8 2 |
♠ 10 9 4 ♥ K 5 4 ♦ J 6 ♣ J 10 9 7 6 |
|
♠ A J 6 3 2 ♥ 7 3 ♦ 10 8 5 2 ♣ Q 3 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♠1 |
pas |
pas |
pas |
|
1układ zachęca do gry w kolor
albo:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1BA1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1otwarcie 1BA, to i takież wejście; z drugiej strony tak solidne kiery warto zaakcentować
2transfer na piki
Najłatwiej na linii NS będzie wygrać 1BA – wprawdzie E zaatakuje ♣W, ale i tak rozgrywający weźmie cztery kiery oraz po jednej wziątce w każdym z pozostałych kolorów. A nawet gdy po wzięciu trzeciej lewy ♣K w ręce zagra ♠D na impas, uratuje swoje, a zyska cenną nadróbkę, gdy W pika przepuści; N przerzuci się bowiem wtedy czym prędzej na kiery (trefl, dwa piki, cztery kiery i karo).
Do wygrania są też 2♥, ponadto gdy na wist ♣W rozgrywający postawi ze stołu ♣D, a W pobije ją ♣A, to będzie on musiał odwrócić w kara, inaczej przeciwnik zrobi nadróbkę. Jeśli zaś w pierwszej lewie ze stołu zostanie dołożona blotka trefl, to nawet gdy W nie pobije jej asem (co może zrobić, byle tylko odwrócił w karo), to później staranna gra strony WE pozwoli jej na zdobycie drugiej wziątki atutowej drogą promocji. I wtedy N nadal zrobi tylko swoje.
Kontrakt 2♠(S) można wprawdzie położyć, tyle tylko, że by cel ten osiągnąć, W musiałby zaatakować blotką karo, spod mariasza (!?), jego strona wzięłaby wtedy ♠K, dwa kara, karową przebitkę, trefla oraz kiera. Oczywiście nikt tak nie wyjdzie, najczęściej padnie wist ♦K. Rozgrywający zabije ♦A na stole i zagra ♠D na impas. Nawet jeśli W zabije tę lewę ♠K i będzie kontynuował blotką karową, zaś jego partner po utrzymaniu się ♦W wyjdzie ♣W, to rozgrywający dołoży z ręki blotkę. I gdy W zabije ♣A, ściągnie ♦D i pośle karo do przebitki, obrońcy nie dostaną już wziątki na ♥K. Przegrywający kier z ręki zostanie bowiem usunięty na ♣K; po przebiciu czwartej rundy kar E nie będzie mógł wyjść w kiera, aby zerwać komunikację tym kolorem pomiędzy rękami NS (w momencie, gdy ich trefle będą jeszcze zablokowane)
Najpopularniejszym wpisem w protokole rozdania będzie minimaksowe 110 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8lew, 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).