Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
Q 5
A Q J 10 2
A 9 3
K 5 4
 
K 8 7
9 8 6
K Q 7 4
A 8 2
rozd. 20 10 9 4
K 5 4
J 6
J 10 9 7 6
  A J 6 3 2
7 3
10 8 5 2
Q 3
 

W

N

E

S

1

1

pas

1

pas

1BA

pas

21

pas

pas

pas

 

1układ zachęca do gry w kolor

albo:

W

N

E

S

1

1BA1

pas

22

pas

2

pas

pas

pas

 

 

 

1otwarcie 1BA, to i takież wejście; z drugiej strony tak solidne kiery warto zaakcentować

2transfer na piki

Najłatwiej na linii NS będzie wygrać 1BA – wprawdzie E zaatakuje W, ale i tak rozgrywający weźmie cztery kiery oraz po jednej wziątce w każdym z pozostałych kolorów. A nawet gdy po wzięciu trzeciej lewy K w ręce zagra D na impas, uratuje swoje, a zyska cenną nadróbkę, gdy W pika przepuści; N przerzuci się bowiem wtedy czym prędzej na kiery (trefl, dwa piki, cztery kiery i karo).

Do wygrania są też 2, ponadto gdy na wist W rozgrywający postawi ze stołu D, a W pobije ją A, to będzie on musiał odwrócić w kara, inaczej przeciwnik zrobi nadróbkę. Jeśli zaś w pierwszej lewie ze stołu zostanie dołożona blotka trefl, to nawet gdy W nie pobije jej asem (co może zrobić, byle tylko odwrócił w karo), to później staranna gra strony WE pozwoli jej na zdobycie drugiej wziątki atutowej drogą promocji. I wtedy N nadal zrobi tylko swoje.

Kontrakt 2(S) można wprawdzie położyć, tyle tylko, że by cel ten osiągnąć, W musiałby zaatakować blotką karo, spod mariasza (!?), jego strona wzięłaby wtedy K, dwa kara, karową przebitkę, trefla oraz kiera. Oczywiście nikt tak nie wyjdzie, najczęściej padnie wist K. Rozgrywający zabije A na stole i zagra D na impas. Nawet jeśli W zabije tę lewę K i będzie kontynuował blotką karową, zaś jego partner po utrzymaniu się W wyjdzie W, to rozgrywający dołoży z ręki blotkę. I gdy W zabije A, ściągnie D i pośle karo do przebitki, obrońcy nie dostaną już wziątki na K. Przegrywający kier z ręki zostanie bowiem usunięty na K; po przebiciu czwartej rundy kar E nie będzie mógł wyjść w kiera, aby zerwać komunikację tym kolorem pomiędzy rękami NS (w momencie, gdy ich trefle będą jeszcze zablokowane)

Najpopularniejszym wpisem w protokole rozdania będzie minimaksowe 110 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 2(NS), 8lew, 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (NS);

– 8 (NS);

– 7 (NS);

BA – 7 (NS).