Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 52 ♥ Q876 ♦ K952 ♣ J84 |
|
♠ AJ973 ♥ AK ♦ AT8 ♣ QT6 |
♠ KQT ♥ JT52 ♦ J6 ♣ AK97 |
|
♠ 864 ♥ 943 ♦ Q743 ♣ 532 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣1 |
pas |
1♥ |
pas |
2BA |
pas |
6BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 i w tym wypadku można z powodzeniem potraktować tę rękę jako wielkie bez atu, także ze względu na obecność w niej niskich honorów: waleta i dwóch dziesiątek
2 14 PC plus dwie dziesiątki, zatem do pełnego pokrycia bilansowego na 6BA brakuje doprawdy niewiele
albo:
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2BA |
pas |
3♠1 |
pas |
4♦2 |
pas |
4♥3 |
pas |
4BA4 |
pas |
5BA5 |
pas |
6♠/6BA6 |
pas |
pas |
pas |
1 zachęcające uzgodnienie kar
2 cuebid, brak cuebidu w pominiętych treflach
3 zapowiedź typu last train, przede wszystkim przyrzekająca zatrzymanie w treflach; E nie może zalicytować negatywnych 4♠ z ♣A K!, nie jest też jednak na tyle silny, aby samodzielnie wejść w strefę szlemową czy dać cuebid na szczeblu pięciu (5♣)
4 blackwood na pikach
5 dwie wartości z pięciu plus ♠D plus jeden boczny król
6 6♠ może być lepsze (bezpieczniejsze), pewniejsze, ale w turnieju na maksy z tak gęstą kartą – i przekonaniem, że szlemik jest tu kontraktem dosyć oczywistym – warto zaryzykować 6BA
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠1 |
pas |
2♣2 |
pas |
3♠3 |
pas |
4♣4 |
pas |
4♦5 |
pas |
5♣6 |
pas |
5BA7 |
pas |
6BA8 |
pas |
pas9 |
pas |
|
|
1 forsujące, 4+♠
2 PRO
3 5+♠, a więc silny trefl na tym kolorze, tyle że bez trzech kierów
4, 5 cuebidy
6 cuebid, brak cuebidu kierowego (teraz E może wejść na poziom pięciu, gdyż wie, że partner ma 18+ PC, podczas gdy poprzednio – w podobnej sekwencji – W przyrzekł jedynie 15+ PC
7 pytanie o asy
8 tu: dwie wartości z pięciu plus ♠D plus jeden boczny król
9 po takiej odpowiedzi partnera W zdecydował zagrać 6BA, gdyby zaś E wskazał dwa króle, otwierający zapowiedziałby wielkiego szlema – teraz raczej w piki, gdyż byłoby wówczas mocno prawdopodobne, że ręka E da lewę przebitkową, od krótszego fragmentu atutów
Duża karta, zatem prawie każdy duet WE powinien zagrać w tym rozdaniu szlemika. Dlatego też m.in. prowadzący licytację zawodnik W powinien wybrać grę w bez atu, a nie w piki. Jeśli bowiem nawet dwanaście wziątek nie będzie wówczas zupełnie z góry, będzie to kontrakt mocno szansowny. Istotnie, 6♠ jest tu grą lepszą, będzie bowiem można przebić wówczas w ręce E karo, co zagwarantuje dwanaście wziątek. Ale i szlemik w bez atu jest grą całkiem przyzwoitą, szansę na dwunastą lewę dają bowiem wtedy trefle, kara, kiery, a także łączące je w ten czy inny sposób przymusy. Po naturalnym ataku w pika rozgrywający powinien rozpocząć od zagrania kara do ósemki w ręce, a potem zgrać, co tylko się da, i doprowadzić do sytuacji następującej:
|
♠ – ♥ D ♦ K ♣ W |
|
♠ 9 ♥ – ♦ 10 ♣ 6 |
|
♠ – ♥ W ♦ – ♣ K 9 |
|
♠ – ♥ – ♦ D 7 ♣ 5 |
|
Teraz zostałby zagrany z ręki ostatni pik – z nadzieją na nie najgorszą konfigurację trefl bądź przymus podwójny (a ściślej mówiąc, pojedynczy grany techniką przymusu podwójnego): treflowo-kierowy przeciwko N i karowo-treflowy przeciwko S (zwłaszcza gdy N zabiłby ♦8 figurą, wtedy najprawdopodobniej druga figura karowa znajdowałaby się u S i byłby przymus co się zowie).
To teoria, w praktyce zdobycie dwunastu wziątek będzie zupełnie łatwiutkie. Z tego samego powodu wychodzi wielki szlem w trefle, kiedy to można przebić w ręce W – czyli od krótszego fragmentu atutów – trzecią rundę kierów. I to właśnie będzie wtedy trzynasta wziątka.
Najpopularniejszymi wpisami w turniejowy protokół tego rozdania winny jednak rzecz jasna być 1430 oraz 1440 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 7♣(WE), 13 lew; 2140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 13 (WE);
♦ – 10 (W!);
♥ – 11 (WE);
♠ – 12 (WE);
BA – 12 (WE).