Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ AQ9 ♥ J986 ♦ QJT8 ♣ 64 |
|
♠ JT732 ♥ 2 ♦ K642 ♣ JT2 |
♠ 864 ♥ 5 ♦ A3 ♣ AKQ9875 |
|
♠ K5 ♥ AKQT743 ♦ 975 ♣ 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
pas |
2♣1 |
3♣ |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
1 drury: 10+ PC z fitem kierowym
Tak się to potoczy na bardzo wielu stołach grudniowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2012; kontrakt 4♥(S) będzie zatem grą absolutnie standardową. Przeciwko niej obrońca W zaatakuje oczywiście ♣W – i losy rozdania znajdą się w rękach jego partnera. Otóż powinien on bezwzględnie przejąć ♣W – może nawet ♣A – i zagrać ♦A (!). Jeśli W zachęci, tu: dokładając najczytelniejszą z czytelnych ♦2, E powtórzy karem – do króla w ręce partnera i trzecią rundę tego koloru przebije. W ten sposób końcówka przeciwników zostanie położona bez jednej, za 50. Jeśli zaś obrońcy przebitki karowej nie zmontują, S łatwo już zrobi swoje i zapisze po własnej stronie protokołu cenne 420 punktów.
Oczywiście, gdy W kara zdemarkuje, E po prostu spróbuje ściągnąć drugą lewę treflową. A gdyby to się udało, zagra w ten kolor po raz trzeci – aby, daj Boże!, wypromować partnerowi wziątkę atutową: na singlowego ♥K, ♥D x albo ♥W x x.
Skuteczna obrona jest w tym rozdaniu manewrem książkowym, szkoleniowym, sądzę zatem, iż bardzo wiele duetów linii WE sprosta tej nietrudnej próbie i kierową końcówkę przeciwników położy. Podstawowym wpisem w turniejowych protokołach tego rozdania winno zatem być 50 punktów dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 4 (NS).