KMP na IMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 10.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ Q J 8 6 2 ♥ 10 8 7 2 ♦ A ♣ 10 9 3 |
|
♠ 5 4 ♥ K Q 5 4 3 ♦ Q 7 3 ♣ K Q 7 |
♠ A 10 9 7 ♥ A J ♦ 10 8 6 2 ♣ A 5 4 |
|
♠ K 3 ♥ 9 6 ♦ K J 9 5 4 ♣ J 8 6 2 |
Tutaj najprawdopodobniej na prawie wszystkich stołach WE będą grali końcówki w bez atu. E otworzy 1♣, teraz część graczy S pewnie wejdzie 1♦, W zgłosi kiery, w zależności od systemu kontrą lub naturalnym 1♥, N pewnie zalicytuje 1♠ (podobnie może wejść 1♠ tam, gdzie S spasuje po otwarciu E). E może powiedzieć 1BA – ma górę przedziału 12-14 PC – ładne 13, a czwarta dziesiątka w karach w sytuacji nie poparcia przez N zwykle okaże się zatrzymaniem. Ponieważ 1BA zasadniczo wyklucza trójkę kierów, no i pokazuje ładną rękę, W pewnie podniesie do 3BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas/1♦ | ||
1♥ | 1♠ | 1BA | pas |
3BA | pas… |
Na ten kontrakt jest 9 lew z góry, a NS ze względu na zblokowane kara, nie są w stanie zapobiec nadróbce.
Tam, gdzie ani S, ani N nie wejdzie, WE dojdą do końcówki z użyciem konwencji typu magister bądź podwójny magister.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | ||
1♥ | pas | 1♠ | pas |
2♦* | pas | 2BA* | pas |
3BA | pas… |
2♦ – sztuczny forsing do dogranej; karta W jest graniczna pomiędzy inwitem a forsingiem – 12 PC bez asa, ale jednak dobrze zlokalizowane, i po partii – przemawia to za przesądzeniem końcówki; oczywiście jest to też sprawa stylu gry – tam, gdzie WE otwierają na każde 11 PC, W powinien jedynie inwitować, tam jednak E na pewno zakwalifikuje swoją kartę jako górę przedziału 11-14 PC i przyjmie inwit;
2BA – 12-14 PC, układ zrównoważony bez trzech kierów.