KMP na IMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 15.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ A 10 5 ♥ K Q 8 3 ♦ A 2 ♣ A K 6 5 |
|
♠ K Q 3 ♥ J 5 4 ♦ 9 8 4 ♣ J 8 7 2 |
♠ J 8 ♥ 9 7 ♦ K Q 7 5 3 ♣ Q 9 4 3 |
|
♠ 9 7 6 4 2 ♥ A 10 6 2 ♦ J 10 6 ♣ 10 |
Tutaj po dwóch pasach gracze N będą otwierać 1♣. Teraz na pewno znaczna część graczy E wejdzie 1♦ (co prawda tylko 8 PC, ale dobry kolor i korzystne założenia). Po wejściu S ma książkowego pasa, ale z uwagi na 5-4 w starszych znów pewnie część da kontrę negatywną (klasyczna wersja kontry negatywnej w sekwencji 1♣-1♦ –ktr. to 4+-4+ w starszych, ale bardziej użyteczne jest 7+ PC bez starszej czwórki bez zatrzymania w karach), W podniesie kara do dwóch, a N zamknie licytację końcówką kierową:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | 1♣ | 1♦ | ktr. |
2♦ | 4♥ | pas… |
N może zamiast enigmatycznego skoku w 4♥ sprzedać siłę przez kolor przeciwnika i po 3♠ zalicytować 4♥ – teraz S z maksimum pasa, np. ♠ KDxxx ♥ Axxx ♦ xx ♣ xx miałby szanse jeszcze ruszyć cue bidem 4♠.
Tam, gdzie S spasuje po wejściu, W powinien podnieść kara do wysokości 2♦, N da kontrę, a S przez 3♦ zapyta o starszą czwórkę i podniesie 3♥ do końcówki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | 1♣ | 1♦ | pas |
2♦ | ktr. | pas | 3♦ |
pas | 3♥ | pas | 4♥ |
pas… |
Jeżeli E spasuje po otwarciu 1♣, dojście do końcówki jest także bezproblemowe:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | 1♣ | pas | 1♦ |
pas | 1BA | pas | 2♣* |
pas | 2♥ | pas | 4♥ |
pas… |
2♣ - S w zależności od systemu po 1BA zastosuje Staymana bądź transfer na piki.
Po ataku królem karo można wziąć nawet 11 lew, podejrzewam jednak, że rozgrywający będą ostrożni i większość nie weźmie nadróbki.