KMP 10/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 26.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 8 5 ♥ K Q 10 9 ♦ A 7 2 ♣ A Q 9 6 |
|
♠ Q 3 ♥ J 2 ♦ K Q 9 6 ♣ K 8 7 4 2 |
♠ J 10 7 6 4 2 ♥ 6 4 ♦ 10 5 3 ♣ 10 3 |
|
♠ A K 9 ♥ A 8 7 5 3 ♦ J 8 4 ♣ J 5 |
Tutaj na NS wychodzi impasowy szlemik, a na przymusie nawet szlem. Czy da się dojść do szlemika? Po pasie E, gracz S otworzy 1♥, W spasuje, a e-N odpowie 2♣. S powtórzy kiery. Teraz szlemikowe 3♥ byłoby przedwczesne, gdy nie wiemy nic o układzie ręki otwierającego, najlepiej jest zacząć od forsujących 2BA. S zalicytuje 3BA – układ 5332 iw zasadzie z ręką N można już zrezygnować ze szlemika – aby szlemik był dobry musiałby on mieć kartę mniej więcej taką: ♠ Axx ♥ Axxxx ♦ Kx ♣ Kxx. Czy to rebid 2♥, czy raczej 2BA? Można skonstruować wiele rąk, z którymi już 5♥ może być zagrożone i pewnie większość graczy N wyhamuje w końcówce:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♥ | ||
pas | 2♣ | pas | 2♥ |
pas | 2BA | pas | 3BA |
pas | 4♥ | pas… |
Tam, gdzie N chciałby ruszyć do szlemika, może to po 3BA zrobić jedynie odzywką 4♣, która musi być cue bidem, uzgadniającym kiery (z 6+ treflami powtarzamy ten kolor, na pewno u tych par, u których 2♣ forsuje do dogranej). Czy teraz S ze swoimi 13 PC z dwoma waletami i cienkimi atutami zdobędzie się na 4♠? Jeżeli tak, to pewnie NS będą w szlemiku, jeżeli nie, zagrają końcówkę.
W zaatakuje z mariasza karo. Jeżeli rozgrywający pobije asem i zagra waleta trefl na impas do króla i asa, to czy potem powstrzyma się przed impasem dziesiątki trefl?
Najlepiej jest puścić karo – W odejdzie pewnie w atu - i potem po impasie trefl i przebiciu pików ściągnięcie atutów da przymus kontrolny w kolorach młodszych przeciwko graczowi W.