KMP 3/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 17.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ Q 3 ♥ 2 ♦ A Q 7 3 ♣ J 10 9 7 6 4 |
|
♠ 5 ♥ 9 6 ♦ K J 6 2 ♣ A K Q 8 5 2 |
♠ A K J 10 7 4 ♥ A J 5 ♦ 9 8 5 ♣ 3 |
|
♠ 9 8 6 2 ♥ K Q 10 8 7 4 3 ♦ 10 4 ♣ |
W tym rozdaniu może dziać się sporo…
Czy z ręką N otwieramy? Jeżeli mamy do dyspozycji 2♣ Precision, to pewnie znajdą się tacy, którzy otworzą.. Co prawda tylko 9 PC, ale zwolennicy Precision w sile 10-14 PC, jak piszą w karcie konwencyjnej. Jeżeli N otworzy 2♣ Precision, trudno prorokować, co może się stać. E wejdzie 2♠, a S? Renons w kolorze partnera, cztery blotki w kolorze wejścia… Pas? 4♥? 3♥ odpada bo forsuje. Jeżeli S powie 4♥, W pewnie skontruje i zakończy się to wpadką bez 2-3. Jeżeli S spasuje, W może powiedzieć 3BA, ale nawet, jeżeli powie tylko inwitujące 2BA, to E dołoży końcówkę – dobre sześć pików, as z waletem z boku…
Czyli po otwarciu licytacji przez N dwa możliwe scenariusze to:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | 2♠ | 4♥ | |
ktr. | Pas… |
bądź:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | 2♠ | pas | |
3BA | pas… |
3BA nie jest oczywiste ze względu na brak zatrzymania kier, ale po wejściu partnera na wysokości dwóch mamy w końcu 13 PC…
Jeżeli N spasuje, co pewnie nastąpi na większości stołów, to po otwarciu E 1♠, S pewnie skoczy w 3♥. Teraz W ma do wyboru dwie opcje - kontra (negatywna), po której E powie 3BA, bądź 4♣, po którym E zalicytuje 4♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | 3♥ | |
ktr. | pas | 3BA | pas… |
Przeciwko końcówce bezatutowej S wyjdzie królem kier i po przepuszczeniu przy drugiej damie pik pod nożem jest bezradny – rozgrywający weźmie 10 lew.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | 3♥ | |
4♣ | pas | 4♠ | pas… |
Na 4♠ jeżeli S wyjdzie w karo (na kolor w krótkie…) to N musi się zorientować, że partner ma renons trefl – najpierw dać przebitkę trefl, co jednocześnie przerywa komunikację tym kolorem, a po przebitce w trzecim okrążeniu kar i odejściu królem kier rozgrywający musi oddać jeszcze dwie lewy, razem bez trzech. Natomiast po ataku z mariasza kier, jeżeli rozgrywający pobije (co po skoku w 3♥ narzuca się) i ściągnie atu, weźmie 10-11 lew po wyrzuceniu kierów na trefle i późniejszym zagraniu w karo.