Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP 10/2019 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2019 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 25.

Rozdanie 25
Rozd. N,
po partii: EW
6
Q 8 5
K Q 8 7 4 2
9 7 5
 
7 4 3
9 2
A 10 9 6 5 3
4 2
rozd. 25 K J 8 5 2
K 7 6
J
A K Q J
  A Q 10 9
A J 10 4 3

10 8 6 3
 

Początkowo w licytacji nie będzie działo się nic ciekawego, a o podziale punktów w tym rozdaniu zadecyduje ostatnia odzywka zawodnika S.

W N E S
  pas 1 2
pas pas 3 (1) pas
3 pas pas pas/ktr
pas      

,a

  1. Wznawianie kontrą nie ma sensu, bo po 3 partnera i tak powiemy 3.

W turnieju na maksy kontra na trzy pik jest obroną własnego zapisu 140 za zrealizowanie trzech kierów. Warto więc ponieść takie ryzyko, a potem zamiast kiepskiego +100 zapisać sobie znakomite +200. Natomiast w meczu skontrowanie przeciwników na częściówkę na wysokości trzech praktycznie nie wchodzi w rachubę.

W protokole zobaczymy również zapisy ekstremalne. Wystąpią one wtedy, gdy N otworzy licytację odzywką trzy karo, E to skontruje i wszyscy (najchętniej W) się zgodzą. Na drugim biegunie będą wpadki pary EW na cztery piki z kontrą. Wystarczy, że po wejściu e-S-a 2 gracz W poprze partnera w piki. Potem E zgłosi końcówkę i nieszczęście gotowe.