KMP 10/2019 - analiza rozdań
Rozdanie 3.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ ♥ K J 5 ♦ Q 8 7 5 3 2 ♣ A J 9 3 |
|
♠ 10 8 7 ♥ 8 6 4 3 ♦ A 6 4 ♣ K 8 6 |
♠ A J 9 6 2 ♥ 10 9 ♦ 9 ♣ Q 10 7 5 4 |
|
♠ K Q 5 4 3 ♥ A Q 7 2 ♦ K J 10 ♣ 2 |
Para NS ma na linii 26 PC, więc powinna osiągnąć w tym rozdaniu końcówkę. Najczęściej będą to kontrakty 3BA i pięć karo, ale znajdą się również i tacy, którzy zagrają cztery kiery. Ekstremalne wyniki wygenerują częściówki oraz wygrane lub przegrane szlemiki karowe.
Kontrakt 6♦ obkłada jedynie pierwszy wist w singletona atu, więc można założyć, że ci, którzy wylicytują szlemika dostaną swoją szansę. Pierwszy wist asem pik kończy grę, bo w tym momencie jest już pewnych dwanaście lew, natomiast po wyjściu w kiera lub trefla zadanie rozgrywającego jest znacznie trudniejsze. Musi on bowiem założyć, że trefle dzielą się 5-3, a as karo jest tam, gdzie trzy trefle. By zrealizować szlemika trzeba przebić dwa trefle w dziadku (S), a potem zagrać króla karo. Postępując w opisany wyżej sposób bierzemy pięć kar w ręce, dwie przebitki treflowe w stole, asa trefl i cztery lewy kierowe.
Szlemiki będą jednak licytowane dość rzadko, a do końcówki doprowadzą takie na przykład sekwencje:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | |||
pas | 1BA | pas | 2♥ |
pas | 2BA | pas | 3BA |
pas |
lub:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | |||
pas | 1BA | pas | 2♥ |
pas | 2BA | pas | 3♦ (1) |
pas | 4♣ (2) | pas | 4♥ (3) |
pas | 4♠ (3) | pas | 5♦ |
pas |
(1) Opis ręki 5431
(2) Cue-bid (z pewnością as) uzgadniający kara
(3) Kolejne cue-bidy
Oba kontrakty wygrywa się bez najmniejszych problemów.