Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 33.

Rozdanie 33
Rozd. N,
po partii: -
5
A 2
Q J 10 7 6 5 3
K 9 4
 
A Q 7 6
K 6
A K 9
A 8 7 6
rozd. 33 K J 9 8 3
J 8 7 4
8 2
10 5
  10 4 2
Q 10 9 5 3
4
Q J 3 2
 

Naprawdę trudno wyobrazić sobie sytuację, w której EW nie doszliby w tym rozdaniu do końcówki pikowej. W zależności od tego jakie otwarcie wybierze N, licytacja przebiegać powinna

według jednego z poniższych schematów:

1. N otwiera 1.

W N E S
  1 pas 1 (1)
ktr (2) 2 2 (3) pas
4 pas    

(1) Pomimo bardzo małej siły S powinien podtrzymać licytację, a nie pasować na otwarcie partnera. Zalicytować PAS jeszcze zdąży – w następnym okrążeniu.

(2) Kontra wywoławcza – cztery piki i możliwość gry w trefle. Modelowo układ 4-4 lub 4-5 w czarnych kolorach.

(3) Licytacja z bilansu - 5 PC z dobrym kolorem w pełni usprawiedliwia wejście do licytacji na wysokości dwóch.

2. N otwiera 3 (nikt mu tego przecież nie zabroni).

W N E S
  3 pas pas
ktr pas 3 pas
4 pas    

Wylicytować tę końcówkę było bardzo prosto ale jej wygranie to niezwykle trudna sprawa.

Ci, którzy wist karowy wezmą w stole, a potem wyatutują i zagrają kiera do króla nie będą mogli już, oczywiście bez pomocy przeciwników, wziąć dziesięciu lew. Rozgrywce takiej, zwłaszcza po otwarciu 3, naprawdę niewiele można zarzucić więc wszyscy, którzy cztery pik w rozdaniu nr 33 przegrali, nie powinni się specjalnie tym faktem stresować.

Do zwycięstwa prowadzi rozgrywka o charakterze czysto wizjonerskim polegająca na założeniu, że as kier jest u N, a S ma w tym kolorze D109.

Po odebraniu przeciwnikom atutów gramy z ręki czwórkę kierową i, jeśli S nie podłoży wysokiej karty, dodajemy ze stołu szóstkę (!). Jeżeli jednak S da dziewiątkę kładziemy króla i w tym momencie w kierach wytwarza się pozycja ekspasowa. U e-S-a zostało bowiem D1053, a rozgrywający ma W87 więc odda lewę na dziesiątkę, a potem wyjdzie waletem pod atu w dziadku i dama kier już lewy nie weźmie. Proste? Nie bardzo...